“مجلس شبیه‌خوانی جولیوس سزار” در خانه نمایش روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، “مجلس شبیه‌خوانی جولیوس سزار” که پیش از این در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با استقبال مردم و هنرمندان رو به رو شد؛ قرار است به عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده، دوباره اجرا شود. 

محمدرضا معدن کن، امیر آزادروستا و مسعود شامی به‌عنوان بازیگر در نمایش “مجلس شبیه‌خوانی جولیوس سزار” ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده‌است: جولیوس سزار پس از کشورگشایی، با اقتدار به رم بازمی‌گردد و تصمیم می‌گیرد مجلس سنا را تعطیل کند، سناتورها که موقعیت خود را در خطر می‌بینند، دسیسه می‌چینند تا وی را به قتل برسانند. جولیوس سزار پس از اطلاع از این ماجرا، شکل اتفاق را عوض می‌کند تا جان خود را نجات دهد.

 

نمایش “مجلس شبیه‌خوانی جولیوس سزار” از ۷ اردیبهشت تا ۱۲ خردادماه ساعت ۱۸:۳۰(به استثنای ۲۳ تا ۳۰ اردیبهشت ماه که جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار می‌شود) با مدت زمان ۵۰ دقیقه روی صحنه است. 

 

“شبان یلدا” اولین اجرای سال ۹۱ کانون پرورش فکری کودک و نوجوان

  
نمایش “شبان یلدا” نوشته کامران محبی و کارگردانی نگار میرفخرایی از ۱۰ اردیبهشت ماه در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری روی صحنه می‌رود. این نمایش داستان زن و شوهر ماهیگیری است که با گل‌آلود شدن رودخانه دچار مشکل می‌شوند و سختی و فقر به آنها رو می‌آورد. در شب یلدا زن با پری ملاقات می‌کند و آرزو می‌کند به هر چیزی که دست بزند طلا شود. 

 

شیوه اجرای این نمایش، کاغذی است و طراحی و ساخت دکور و عروسک‌ها را آرش شریف‌زاده برعهده دارد. مریم بورنگ، مریم زمانفر، غزاله مرصوصی، الهام وفایی و آزاده کسائیان بازی‌دهندگان عروسک وآرش مصطفایی دستیار کارگردان هستند.

 

مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری واقع در پارک لاله هر روز بجز شنبه ها ساعت ۱۷:۳۰ میزبان علاقه مندان است.  اجرای  صبح‌ها نیز ویژه مهد کودک و مدارس است.   

 

اجرای” قرمز+ یک عالمه سفید” با حضور استادان وهنرمندان روی صحنه رفت 

 

نمایش”قرمز+یک عالمه سفید” یکشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه به کارگردانی بهنام حجتی ویژه هنرمندان اجرا شد. پروفسور احمد کامیابی مسک، دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی،خسرو حکیم رابط، مسعود رایگان، رویا تیموریان، صور اسرافیل علمداری، آرش عباسی، نیما دهقانی و… از جمله هنرمندان و استادان تئاتری بودند که در این اجرا به تماشای این نمایش نشستند.

 

پیش از این نیز هنرمندانی چون حسین پاکدل، آهوخردمند، دکترفریندخت زاهدی، اسماعیل میهن‌دوست، مسعود فروتن، خسرو احمدی، محمد ساربان، رویا بختیاری، عباس غفاری ازاین اجرا دیده کرده بودند.

 

” قرمز+یک عالمه سفید” یک ملودرام اجتماعی است که توسط ماریا شاهی نوشته شده و هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۴۵ در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود. تبسم هاشمی حائری، الهه شه‌پرست، میثم نوروزی و نازنین بابایی بازیگران این نمایش هستند.

 

 چهارمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره برگزار می‌شود

 

چهارمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره با بخش های صحنه ای ، عروسکی، خیابانی، آیینی سنتی، نمایشنامه نویسی، رادیویی، پژوهش و نقد، پوستر و بخش ویژه دفاع مقدس از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

 

چهارمین جشنواره تئاتر سوره با هدف همکاری هرچه بیشتر دانشجویان و به اشتراک گذاشتن تخصص‌های فردی و گروهی آنان و معرفی دانشجویان فعال به عرصه تئاتر حرفه ای و ایجاد فضای مناسب برای نمایش گذاشتن کارهای برتربا توجه به  اقتباس از ادبیات ایرانی و اعتلای فرهنگ ایرانی – اسلامی و همچنین موضوعات فرهنگی – اجتماعی مبتنی بر ارزشهای انسانی برگزار می‌شود.

 

چهارمین جشنواره تئاتر دانشجویی سوره  از ۱۰ تا ۱۵ تیر در دانشگاه سوره به دبیری بهنام نوایی برگزار می‌شود. 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.