مجلس نمایندگان ۲۰۸ – ۱۹۰ دموکرات‌ها؛ سنا برابر ۴۸

در حالی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز مشخص نشده، آرای انتخابات کنگره نیز هنوز نامشخص است.

به‌روزرسانی: ۲۱:۰۰ پنجشنبه

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از گاردین، تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۵ کرسی سنا از ۱۰۰ کرسی آن در روز سوم نوامبر به رای گذاشته شدند و دموکرات‌ها امیدوارند که در هر دو مجلس بتوانند پیروزی را از آن خود کنند.

پیش از این دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان پیش بودند اما اکثریت در سنا در اختیار جمهوری‌خواهان بود.

نتایج انتخابات کنگره تا اینجا نشان می‌دهد که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان تاکنون ۲۰۸ کرسی به دست آورده‌اند و ۱۹۰ کرسی هم در اختیار جمهوری‌خواهان است. در این مجلس کنگره هر حزبی که ۲۱۸ کرسی را به دست آورد دارای اکثریت خواهد بود.

مجلس نمایندگان:  دموکرات‌ها ۲۰۸جمهوری‌خواهان ۱۹۰

در سنا نیز تاکنون ۴۸ کرسی برای دموکرات‌ها و ۴۸ کرسی برای جمهوری‌خواهان شده است و هر حزبی که ۵۱ کرسی را از آن خود کند اکثریت را در مجلس علیای کنگره خواهد داشت.

سنا: دموکرات‌ها ۴۸جمهوری‌خواهان ۴۸

در همین حال بر اساس تازه‌ترین خبرها از این انتخابات، چهار نامزد زن مشهور دموکرات‌ که برای نگه‌داشتن صندلی‌های خود در مجلس نمایندگان رقابت می‌کردند، بر رقبای خود پیروز شدند. ‌

“الکسندریا اوکاسیو کورتز” از نیویورک، “ایلهان عمر” از مینه‌سوتا، “آیانا پریسلی” از ماساچوست و “رشیده طلیب” از میشیگان، که همه از اقلیت‌های قومی و مذهبی هستند و در رابطه با موضوعات جنجالی مانند بیمه همگانی از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ هستند و درگیری‌های لفظی ریٔیس‌جمهوری آمریکا با آنها بارها خبرساز شده‌ بود، توانسته‌اند کرسی خود را در مجلس نمایندگان حفظ کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.