مجلس نهم با شجاعت اجرای قوانین را پیگیری می کند

خبرگزاری آریا- مجلس نهم زیر چتر اصولگرایی، با دستگاه های اجرایی تقابلی ندارد، بلکه در چارچوب قانون، در مسیر تعامل سازنده با سایر قوا حرکت خواهد کرد و اجرای قوانین را با شجاعت پیگیری می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک با اشاره به آغاز نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تبیین وظایف وکلای ملت پرداخت و گفت: مجلس محل قانون گذاری، نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها،  تضارب افکار و تعامل با سایر قوا  می باشد و نمایندگان باید در این راستا گام بردارند.
 وی، تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن در کشور و نیز اجرای آیین‌نامه داخلی را از جمله وظایف مجلس دانسته و افزود: ارتباط با توده مردم یکی از مهم ترین وظایف نمایندگان است؛ بنابراین ارتباط منطقی با آحاد جامعه می تواند علاوه بر شناسایی مشکلات ومعضلات،  در ارائه راهکارهایی برای حل آن ها در قالب قانون های  بسیارکارگشاست.

*اقتدار مجلس در مقابله با استکبار جهانی
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: از طرفی مجلس علاوه بر توجه به مسایل داخلی، در برابر سیاست های استکباری وبین المللی نیز مسئول بوده و نمی تواند در قبال آنها بی تفاوت باشد؛ چرا که مواضع مقتدرانه مجلس در مقابل استعمار و استکبار جهانی، تجلی نظرات ملت و موضع گیری آنان است .
حجت الاسلام والمسلمین سالک اضافه کرد: با توجه به وظایف تعریف شده برای مجلس، به روشنی مشخص می گردد در چه جایگاهی قرار دارد و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این جایگاه اشاره و تاکید کرده اند.
وی با اشاره به شرایط مجلس نهم، گفت : این دوره از مجلس در یک شرایط حساس داخلی و بین المللی تشکیل شده و لذا وظایف خطیری را برعهده دارد و بایستی با وحدت و همدلی نمایندگان به مسئولیت های خود عمل کند.

*تأکید بر تعامل سازنده مجلس  با سایر قوا
نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم با تاکید بر وحدت کلمه در بین  نمایندگان و تعامل موثر مجلس با سایر قوا، ابراز داشت :مجلس نهم زیر چتر اصولگرایی با دستگاه های اجرایی تقابلی ندارد،  بلکه در چارچوب قانون، در مسیر تعامل سازنده با دستگاه ها حرکت خواهد کرد و اجرای قوانین را با شجاعت پیگیری می کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.