مجلس هر چه زودتر اصلاحیه “بودجه” ۹۲ را تصویب کند/ ایجاد منابع جدید درآمدی در بودجه ۹۲ مقدور نیست

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور؛

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: مجلس باید هر چه زودتر اصلاحیه لایحه “بودجه” ۹۲ را تصویب کند تا به اجرای بودجه در سال جاری کمک کند.

اظهار داشت: تعدیل سقف درآمدی، توجه به طرح های عمرانی و ارتقای معیشت مردم سه محور اساسی در اصلاحیه لایحه “بودجه” ۹۲ بود.

وی ادامه داد: ایجاد منابع جدید درآمدی در اصلاحیه بودجه ۹۲ برای دولت  مقدور نبود و به همین دلیل تلاش بر تعدیل منابع موجود صورت گرفت.

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: در بودجه ۹۲ ما به التفاوت ۵۱۰۰ میلیارد تومانی برای جلوگیری از گرانی کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته شده بود که طبق گزارشهای بدست آمده این اعتبار دیگر کفایت نمی کند بنابراین در لایحه اصلاحیه پیشنهاد شده این ردیف اعتباری به حدود ۶هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تاکید دولت بر ارتقای معیشت مردم است افزود: با افزایش نرخ ارز از ۱۲۲۶ سال قبل به ۲۴۵۰ در سال جاری دولت تلاش می کند تا معیشت مردم ارتقا یابد.

کرد بچه اظهار داشت: ارقام موجود در بودجه ۹۲ نسبت به عملکرد سال ۹۱ دو برابر بود و نسبت به عملکرد ۶ ماهه نیز غیر واقعی بود.

به گفته مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با توجه به عملکرد ۴ ماه اول در سال جاری سقف بودجه از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

کرد بچه با بیان اینکه تاکید دولت بر واقعی شدن ارقام است اضافه کرد: دولت در لایحه اصلاحیه پیشنهادی بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح های عمرانی ارائه داده است.

***تصویب سریع تر اصلاحیه بودجه ۹۲ سبب اجرای بهتر آن در سال جاری می شود

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: لایحه اصلاحیه بودجه ۹۲ تا دو جلسه دیگر در مجلس بررسی می شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه باید هر چه زودتر این اصلاحیه را تصویب کند تا دولت در ماه های باقی مانده از سال بودجه را دقیق تر اجرا کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه یکشنبه و سه شبنه برای بررسی این اصلاحیه تشکیل جلسه می دهند افزود: بررسی های نمایندگان مجلس در این هفته تمام می شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.