مجلس پرونده‌های زمین‌خواری را پیگیری می‌کند

۱۴ام بهمن ،

رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه مجلس پرونده‌های زمین‌خواری را پیگیری می‌کند، گفت: مجلس و کمیسیون اصل نود پرونده‌های زمین‌خواری را پیگیری کرده و در برخی موارد با نامه‌نگاری‌های لازم خواهان تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها شده‌اند.

“محمدعلی پورمختار” نماینده مردم کبودرآهنگ ، بهار و لالجین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که کارگروه ویژه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ به بررسی مفاسد اقتصادی اختصاص دارد، گفت: به لحاظ اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی که زمین‌خواری از مصادیق آن است، کمیته ویژه جهت پیگیری و بررسی پرونده‌ها تشکیل و اقدامات مطلوبی نیز صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان این که برای مقابله با زمین خواری خلا قانونی وجود ندارد، افزود: زمین‌خواری از عوامل متعددی ناشی می‌شود که سودجویی اشخاص و کسب ثروت یک شبه، اصلی ترین دلیل آن به شمار می‌رود لذا باید با اجرای درست قوانین از سودجویی آنان جلوگیری کرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به اقدامات مجلس در پیگیری پرونده‌های زمین‌خواری اشاره و بیان داشت: مجلس و کمیسیون پرونده‌های مربوطه را مورد پیگیری و در برخی موارد با نامه‌نگاری‌های لازم خواهان تسریع در رسیدگی پرونده شده و شعبه ویژه در استان تهران به منظور رسیدگی به موضوع زمین‌خواری با نظر مجلس تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: بازپس گیری زمین و برخورد با خاطیان براساس قانون عاملی مهم در جلوگیری از بروز مواردی از این دست خواهد بود.

نماینده مردم همدان در پایان خاطر نشان کرد: تصمیمات مدیرات در واگذاری‌ها باید با ملاحظات و دقت جدی توامان بوده و عنایت داشته باشد که به ابزار و امکانی برای اعمال خلاف قانون نباشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.