مجلس ۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی دولت برای ایجاد اشتغال را حذف کرد

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری:

دولت مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان را از محل واگذاری دارایی های مالی برای ایجاد اشتغال پیش بینی کرده بود که مجلس این ردیف را از جدول برآورد اعتبارات حذف کرد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست تصریح کرد: دولت مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان را از محل واگذاری دارایی های مالی برای ایجاد اشتغال از طریق تعاونی ها و بخش خصوصی به طور خاص پیش بینی کرده بود که مجلس این ردیف را از جدول برآورد اعتبارات تملک دارایی های مالی حذف کرد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس با حذف ردیف ۴ هزار میلیارد تومان اشتغال، ۲هزار میلیارد تومان آن را به منابع سود سهام معوقه شرکتهای دولتی اضافه کرد که وصول آن بعید به نظر می رسد چون دولت در لایحه بودجه مبلغ ۴ هزار و چهارصد میلیارد تومان را برای این منظور پیش بینی کرده بود لذا افزودن این مبلغ اضافی استحکام منابع دولت را در قسمت درآمدها کاهش می دهد.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین مجلس ۲ هزار میلیارد دیگر را نیز به درآمدهای نفتی اضافه کرد.

ممبینی اظهار داشت: مجددا مجلس ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان از این ۴ هزار میلیارد را به اعتبارات جاری اضافه کرد موضوعی که دولت تلاش دارد بر اساس احکام برنامه پنجم توسعه مبنی بر کاهش سالانه اعتبارات جاری آن را کاهش دهد و مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد دیگر را نیز به بودجه عمرانی اضافه کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.