“مجله آفریقا” در شبکه سحر ورق خورد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

گسترش و تنوع ارتباط زنده با کارشناسان در کشورهای خارجی، برنامه “مجله آفریقا”ی سیمای فرانسوی شبکه سحر را غنا بخشیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، جلیل مقدادی تهیه کننده برنامه، با بیان این موضوع، تاکید کرد: مجله آفریقا به صورت خاص به بررسی و تبیین مسایل داخلی و روز قاره آفریقا می پردازد و در مدت چهار سالی که روی آنتن سیمای فرانسوی سحر است، توانسته مخاطبان بسیاری را در کشورهای فرانسوی زبان آفریقا جذب کند.

مقدادی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در این برنامه گفت: طی ماه های گذشته تیتراژ و وله ها را تغییر داده ایم و ارتباط تصویری با کارشناسان در بیروت، پاریس و بغداد نیز دستخوش تغییر و تحولاتی شده است.

وی افزود: اکنون توسعه ارتباط تصویری زنده با کشورهای مختلف شرایطی را فراهم آورده که مباحث مربوطه به صورت تخصصی تری بیان می شود و سعی کرده ایم تمام کشورهای قاره آفریقا را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین برای مباحث سیاسی داخلی این کشورها از کارشناسان زبده تری استفاده می کنیم که دفاتر نمایندگی سازمان در پاریس و بیروت گزینش این اساتید را بر عهده دارند.

مقدادی همچنین از برقراری ارتباط زنده از طریق SNG با قاهره در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد این ارتباط مستلزم تاسیس و تجهیز استودیو در قاهره مصر است که امیدواریم به زودی محقق شود.

برنامه “مجله آفریقا” از آیتم هایی همچون پلاتو مجری، گفت و گوی مجری با کارشناس در استودیو در مورد موضوع محوری برنامه، گزارش تحولات روز کشورهای آفریقایی، ارایه تازه ترین اخبار قاره آفریقا و وله های تصویری تشکیل شده است.

زهرا اسدزاده و محسن ایمانی اجرا و ترجمه این برنامه را بر عهده دارند و مهشید حاجی ستوده (دستیار تهیه)، سید رضا مومنی و اصغر گرکانی (گرافیست)، علیرضا ثابتی (ویراستار) و فرید ارس خانی (تدوینگر)، دیگر عوامل تهیه این مجله تصویری هستند.

“مجله آفریقا” به نویسندگی و تهیه کنندگی جلیل مقدادی سه شنبه هر هفته ساعت ۱۰:۱۵ به وقت تهران به مدت ۴۰ دقیقه در سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر ورق می خورد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.