مجمع جهانی بیداری اسلامی، ظرفیتی برای حمایت از مسلمانان

خبرگزاری آریا- علی اکبر ولایتی گفت:‌ تاسیس مجمع جهانی بیداری اسلامی ایجاد ظرفیتی برای توسعه حمایت ها از مسلمانی است که بیدار شده اند و به ارزشهای اسلامی بازگشته اند. 
به گزارش خبرگزاری آریا، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه نشست با جمعی از نمایندگان رسانه های کشور لیبی افزود:‌ بعد از ظهور انقلاب ها  در شمال آفریقا، جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل انقلاب از موج بیداری اسلامی و پیروزی مردم مصر، تونس و لیبی حمایت کرد و کماکان حمایت خواهد کرد.
آقای ولایتی گفت:‌ مردم لیبی در انقلاب خود نشان دادند که برای ایجاد تحول اساسی در لیبی و ساقط کردن دیکتاتور حاکم بر آن کشور ظرفیت ها و شایستگی لازم را دارند.
وی گفت:‌ بر اساس مصوباتی که شورای مشورتی مجمع جهانی بیداری اسلامی داشته است، اینجانب به عنوان دبیرکل آن مامور شده ام تا تماس با فرهیختگان، نمایندگان و رسانه های گروهی کشورهای مختلف اسلامی را که شاهد بیداری اسلامی هستند، ادامه و توسعه بدهم.
وی با بیان اینکه از بدو تاسیس این مجمع تاکنون دیدارهای زیادی با گروه های مختلفی از این کشورها صورت گرفته است، افزود:‌ معتقدم ملاقات با نمایندگان رسانه های لیبی در تنویر افکار عمومی لیبی درباره دیدگاه های جمهوری اسلامی و رفع برخی از شبهات تعیین کننده است.
بر اساس این گزارش گروه نمایندگان رسانه های لیبیایی تاکنون با برخی از مسئولان ملاقات داشته اند و تا چند روز آینده که  در ایران هستند درصدد دیدار با مسئولان دیگر کشور هستند.

ولایتی:‌ تحولات سوریه را مردمی نمی بینیم  
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: آنچه در سوریه می بینیم آنرا انقلاب مردمی ارزیابی نمی کنیم.
 آقای ولایتی در جمع تعدادی از افراد و نمایندگان رسانه های کشور لیبی در حوزه هنری در پاسخ به سوال خبرنگاری از لیبی؛ با بیان اینکه برای اینکه تحلیل درستی از پدیده ای داشته باشیم باید همه جوانب و اطراف آن دیده شود ، افزود:‌ برداشت نهایی ما این است که بعد از ظهور بیداری اسلامی در شمال آفریقا؛آمریکا و متحدان منطقه ای به ویژه رژیم صهیونیستی خواستند جایگزینی برای حسنی مبارک در سوریه روی کار بیاورند.
وی در ادامه به گوشه ای از حقایق تاریخی درباره روابط دیکتاتورهای منطقه با آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و گفت:‌ در این بین فقط سوریه بود که در زمان حکومت انورسادات در مقابل قرداد کمپ دیوید ایستاد و از مبارزان واقعی فلسطینی دفاع کرد.
آقای ولایتی افزود:‌ یکی از کسانی است که در راس مخالفان دولت سوریه در استامبول زندگی می کند و بارها اعلام کرده است که اگر در دمشق به حکومت برسد با اسرائیل رابطه برقرار می کند و با ایران و مقاومت قطع رابطه خواهدکرد.
وی گفت:‌ آنهایی که اقدامات مسلحانه علیه طرفداران حکومت سوریه دارند در سازمان ملل، انگلیس ، فرانسه و آمریکا حمایت می شوند و برداشت ما این است که آمریکا و اسرائیل ، فرانسه و انگلیس و عربستان از حرکتی حمایت می کنند که ضد حکومتی است که مقابل اسرائیل ایستاده، بنابراین آنها می خواهند حالا که حسنی مبارک رفته است کسی شبیه وی که خواهان رابطه با اسرائیل است را در دمشق سر کار بیاورند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: البته اینطور نیست که ما بگوییم کاملا هر چه در سوریه گذشته مورد تائید است ما معتقدیم سوریه نیاز به اصلاحات دارد و باید این اصلاحات انجام شود .
وی در خصوص تحولات بحرین هم گفت:‌ مردم بحرین انتخابات آزاد می خواهند و حکومت برخواسته از این انتخابات را قبول دارند.
وی گفت:‌ اگر این موضوع مورد موافقت قرار بگیرد دیگر دعوایی نیست و چنانچه تحت نظر سازمان ملل متحد انتخابات آزاد برگزار شود مشکل حل می شود .
 
 
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.