مجمع خیرین مدرسه ساز در کشورهای خارجی ایجاد می شود

‘محمدرضا حافظی’ روز یکشنبه در حاشیه چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحصیل جوانان ما در مدارس کشورهای بیگانه موجب شده که فرزندان این سرزمین به تدریج زبان مادری و ملیت خود را فراموش کنند و مهمتر از همه اینکه در مدارس کشورهای بیگانه دانش آموزان ایرانی علیه کشور خود, بدآموزی می ببینند.

وی اظهار داشت: مجمع خیرین مدرسه ساز در قبال این موضوع احساس مسئولیت کرده تا در کشورهای جهان فعالیت داشته باشد و با برقراری رابطه فرهنگی با ایرانیان مقیم، در کشورهای خارجی مجمع خیرین مدرسه ساز تشکیل داده و مدرسه ایرانی بسازد.

وی افزود: در این راستا و هم اکنون این مجمع در امارات متحده عربی تشکیل شده و با احداث مدرسه ای با نام ‘توحید’ دانش آموزان ایرانی مقیم این کشور در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: همچنین در ۱۰ ماه گذشته زمینه تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در آنکارا و استانبول فراهم شده که در آینده ای نزدیک و پس از صدور پروانه ساختمانی برای این مجمع جشنی بزرگ با حضور ۶۰۰ ایرانی مقیم برگزار خواهد شد.

حافظی با اشاره به اینکه تشکیل مجمع خیرین در چهار شهر بزرگ کانادا نیز در دست اقدام است, گفت: بنا داریم این حرکت جهادگونه را به کشورهای انگلستان و آمریکا نیز سوق داده و مجمع خیرین در این کشورها نیز راه اندازی شود.

ک/۲/۷۳۴۸/۵۳۳/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۶۳۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.