مجموعه تلویزیونی ‘راه طولانی’ داستان جذابی دارد

‘محمدرضا لطفی’ روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: این مجموعه که به تازگی از شبکه یک سیما پخش می‌شود، پتانسیل لازم را برای تبدیل شدن به سریال جذاب را دارد.

وی افزود: هرچند نویسنده این مجموعه در پرداخت داستان هم تا حدودی موفق عمل کرده است اما در برخی جاها قصه از ریتم می افتد که این روند در سریال های ایرانی امری طبیعی به نظر می‌رسد.

وی افزود: نویسنده داستان در حدی که نمره قبولی بگیرد و فیلمنامه ای استاندارد ارایه کند، موفق عمل کرده است.

لطفی به نقد بازی بازیگران این مجموعه پرداخت و گفت: ‘رضا کیانیان’ در این سریال مثل همیشه خوب ظاهر شده اما بازی متفاوت از گذشته ارایه نکرده است.

منتقد سینما و تلویزیون افزود: این بازیگر توانمند سینما و تلویزیون همواره در بازی های خود نقش های متفاوتی را ایفا می کند اما در این سریال در استفاده از حرکات بدنی و فن بیان متفاوت از گذشته عمل نکرده است.

لطفی بازی ‘افسانه بایگان’ را در این سریال متوسط دانست و گفت: به نظر می رسد که این بازیگر همچون گذشته انگیزه و انرژی لازم را برای ایفای نقش های جدید ندارد و بازی تکراری از خود ارایه کرده است.

وی همچنین درباره بازی بازیگران جوان این سریال نیز گفت: هرچند بازیگران جوان این مجموعه نیز در کنار بازیگران صاحب نامی چون کیانیان، بایگان و پرویز پورحسینی خوب ظاهر شده اند اما اگر بخواهند در دنیای بازیگری دیده شوند، باید نقش و بازی متفاوت تری ایفا کنند که در ذهن ها باقی بماند.

منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه کارگردانی این مجموعه در برخی صحنه ها بسیار عالی از کار درآمده و در عین حال در برخی سکانس‌ها نیز ضعیف و ابتدایی انجام شده است، افزود: به نظر می رسد که کارگردانی مجموعه از دو قسمت کاملا مجزا تشکیل شده است.

لطفی افزود: برخی سکانس های مربوط به قسمت اول از کارگردانی خوبی بهره برده اند اما هرچه جلوتر می رویم، کارگردانی بد می شود.

وی با بیان اینکه ‘راه طولانی’ در مقایسه با ‘پشت کوه های بلند’ امر الله احمدجو ریتم خوبی دارد، گفت: ممکن است ریتم آن با پیشرفت داستان با افت و خیزهایی رو به رو شود اما به هر حال شروع خوبی داشته است.

این منتقد سینما و تلویزیون تاکید کرد: مهمترین حسن ‘راه طولانی’ داستان آن است روایتی نو از مشکلاتی است که بسیاری از اقشار جامعه با آن درگیر هستند که همان سختی ها در تامین معیشت خانواده است.

‘راه طولانی’ داستان پدری به نام مرتضی تفرشی با بازی رضا کیانیان است که علاقه زیادی به خانواده اش دارد. او به خاطر تحقق خواسته های فرزندانش که خارج از حد توان اوست، تحت فشار است. پدر که حفظ کانون خانواده برایش مهم ترین خواسته است، یک تصادف را در ازای دریافت مبلغی پول گردن می گیرد.

این مجموعه به کارگردانی رضا کریمی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان هر شب بجز پنج شنبه ها و جمعه ها از شبکه یک سیما پخش می شود.

فراهنگ ۲۰۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۶۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.