مجموعه داستان راضیه تجار در «شعله و شب»

خبرگزاری آریا- مجموعه داستان «شعله و شب» در بردارنده سیزده داستان کوتاه از راضیه تجار منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «شعله و شب» در بردارنده سیزده داستان کوتاه با نام‌های «پرواز از ارتفاع متروک»، « قلاب»، «با هم ولی تنها»، «زمزمه باغ»، «شعله و شب»، «روح گمشده»، «فانوس و شب»، «در سایه سار تقدیر»، «نای و نوا»، «یاس‌های زرد»، «باغچه‌ای پر از بنفشه»، «تیله‌های شکسته زرد» و «سفر سبز» از راضیه تجار است.
در بخشی از داستان کوتاه «زمزمه باغ» آمده است: «به آسمان نگاه کرد، که تیره و تار شده بود، و باران، که تند می‌بارید، و باغ که دست‌هایش را رو به بالا گرفته بود و زمزمه می‌کرد. باریکه آبی کف جوی‌های خشک راه افتاده بود. قیمت آب گران بود و مدتی می‌شد که جوی‌ها خشک و تشنه مانده بودند. خم شد و از زمین سیبی برداشت؛ سیبی لک‌دار. به قسمت سالم آن گازی زد و دورش انداخت. بابا دو هفته‌ای توی جا افتاده بود. هیچ‌کس به دادش نمی‌رسید. عاقبت، نبات بود که تصمیم گرفت بابا را نزد دکتر ببرد.
مادر راضی نبود. برای همین، نبات به خاتون پناه آورده بود.
ـ تو را به خدا تو کمکم باش.

خاتون آمده بود و سر پتویی را گرفته بود که بابا میان آن افتاده بود. یکی از مسافرها هم کمک کرد و او را گذاشتند وسط مینی‌بوس. بابا خیلی سبک شده بود؛ مثل یک پرِ کاه.
همه راه، دست او را توی دست گرفته و نگاهش کرده بود.
ـ سیب‌ها! سیب‌ها!
نبات قول داده بود برگردد و به داد باغ برسد.
باران شدیدتر شده بود. خود را در پناه درختی کشید…..»

گفتنی است پس از پیشنهاد و اقدام انتشارات سوره مهر به تجمیع آثار نویسندگان شاخص که دارای مجموعه آثار متعددی هستند، راضیه تجار از جمله نویسندگانی بود که این تصمیم را ستود و با تجمیع آثار خود در انتشارات سوره مهر موافقت کرد. بر این اساس مجموعه هفت جلدی کتاب‌های این بانوی نویسنده قرار است با ویراستاری جدید منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های داستان و رمان قرار گیرد.
«از خاک تا افلاک»، «زن شیشه‌ای»، «سفر به ریشه‌ها»، «نرگس‌ها» و «بانوی رنگین کمان» هفت کتاب تجار هستند که تاکنون دو کتاب «شعله و شب» و «هفت بند» از این مجموعه منتشر شدند.
مجموعه داستان «شعله و شب» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که سوره مهر آن را در ۹۷ صفحه، قطع پالتویی و در تیراژ ۲۵۰۰ جلد و با قیمت ۳۲۰۰ تومان منتشر کرده است.
 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.