مجموعه موسیقی نواحی مناطق مختلف کشور در نمایشگاه ˝ره‌توشه˝

۳۱فروردین۱۳،

غرفه دفتر امور موسیقی در نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه‌ای از موسیقی نواحی مناطق مختلف کشور را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

به گزارش هنرآنلاین، دفتر امور موسیقی در بخش جنبی نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های شاخص خود طی چند سال قبل را برای مخاطبان به نمایش گذاشته است.

غرفه دفتر امور موسیقی آثار و فعالیت های خود را در قالب بولتن، کتاب، پوستر، لوح فشرده و مجموعه موسیقی نواحی به علاقه مندان ارائه می دهد. همچنین این غرفه چند ساز سنتی ایرانی را به نمایش گذاشته است.

لوح فشرده “سمفونی کاروان” کاری از مجید انتظامی، “هلال کاروان” کاری از سعید ذهنی، ” گل مولا” شامل موسیقی روضه خوانی با ضرب و آواز مرشد محمد مرادی، “ماه مجلس” اثری از عبدالحسین مختاباد از جمله آثار شاخصی است که در این غرفه به مخاطب عرضه می گردد.

همچنین مجموعه موسیقی نواحی آذربایجان، گیلان و تالش، مازندران، خراسان، طالقان، بلوچستان، بوشهر، ترکمن از جمله آثاری است که در غرفه دفتر امور موسیقی به چشم می خورد. همچنین مجموعه موسیقی نواحی چهارمحال و بختیاری، قشقایی، لرستان، کردستان و کرمانشاه در این غرفه موجود است.

نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «ره‌توشه» از ۲۷ فروردین تا ۴ اردیبهشت هر روز از ساعت ۱۰ در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.