مجموع درآمد مستقیم و غیرمستقیم دولت از پروژه ایرانسل به بیش از ۱۲۶هزار میلیارد ریال رسید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از پرداخت تسهیم درآمد تضمین شده اپراتور دوم تلفن همراه پیش از سررسید در هفتمین سال فعالیتش خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن رضوانی اظهار کرد: براساس پروانه، اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید سالانه مبالغی را بعنوان حق‌السهم دولت از درآمدهای خود بپردازند که این مبالغ برای اپراتورهای تلفن همراه، هزینه‌های نامبرینگ، خدمات اجباری عمومی (USO)، حق فرکانس شبکه موبایل، حق فرکانس شبکه‌های رادیوئی و ۱/۲۸ درصد از درآمد حاصل از سرویس‌ها و خدمات ارائه شده در حوزه ICT را شامل می‌شود.
 
وی گفت: رگولاتوری در سال جاری حق‌السهم دولت را پیش از سررسید از اپراتور دوم تلفن همراه دریافت و به خزانه واریز کرد.
 
همچنین ایرانسل اعلام کرد که با پرداخت حق السهم سال هفتم قراردادی از سوی ایرانسل به دولت، مجموع درآمد مستقیم و غیرمستقیم دولت از محل این پروژه ملی به ۱۲۶ هزار و ۳۵۲ میلیون ریال رسید.
 
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایرانسل هم اعلام کرد که تمام مبلغ تسهیم درآمد تضمین شده برای سال هفتم قراردادی خود را پیش از موعد مقرر در ماه جاری به خزانه دولت واریز کرده است.
 
براساس این گزارش، ایرانسل هر ساله ۲۸ و یک دهم درصد از کل درآمد حاصله خود را بعنوان حق السهم دولت از محل درآمد این پروژه ملی به خزانه دولت واریز میکند.
 
این مبلغ شامل ۲۸٫۱ درصد از درآمد حاصله ایرانسل از کلیه خدمات تلفن همراه نظیر مکالمه، پیام کوتاه، دیتا و خدمان ارزش افزوده است.
 
براساس اعلام ایرانسل، با واریز حق السهم سال هفتم قراردادی دولت از پروژه ایرانسل، میزان درآمدهای مستقیم دولت از محل این پروژه ملی به ۷۵هزار و ۷۶۲ میلیون ریال و مجموع درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت از محل این پروژه به ۱۲۶هزار و ۳۵۲ میلیون ریال رسید، به طوری که به طور متوسط سالانه دولت به تنهایی ۱۰ هزار و ۸۳۲ میلیون ریال درآمد مستقیم از محل ایرانسل کسب کرده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.