مجوز تازه مشاوران املاک صادر نشد

۱۵اردیبهشت،

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: طی شش سال قبل تا کنون هیچ گونه مجوزی برای فعالیت مشاوران املاک صادر نشده و اگر مشاور املاکی تاسیس شده باشد، فعالیتش غیر قانونی است.

به گزارش Consbank، رسول جهانگیری در پاسخ به این سؤال که سبب افزایش مسکن چیست و آیا گران شدن مصالح و حرکت بازار به سوی ساخت و ساز مسکن سبب این موضوع است، اظهار کرد: افزایش مسکن تصاعدی و غیر منطقی بالا رفت و نوسانات بازار سکه، ارز، دلار و سرمایه‌های سرگردان سبب شد که اشخاصی ناشناس بازار کاذب در بحث مسکن را ایجاد کنند.

وی افزود: در سال تازه نسبت به سال قبل افزایش قیمت نداشتیم، اما افرایش قیمت‌های اخیر سر سام آور بوده تا حدی که مردم دیگر توانایی خرید مسکن ندارند.

رئیس اتحادیه مسکن استان اصفهان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود که شش سال است مجوز تازهی برای مشاوران املاک صادر نشده اما افزایش بنگاه در سطح استان را داشتیم، تصریح کرد: طی شش سال قبل مجوز صدور مشاوران املاک ممنوع بوده است و اگر این بنگاه‌ها تاسیس شده غیر قانونی بوده است. وی تاکید کرد: در صورت اطلاع از بنگاهی که به صورت غیرقانونی افتتاح شده و مشغول فعالیت است، این واحد در مدت یک تا چهار ماه پلمپ می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه افزایش مسکن ارتباطی با مشاوران املاک ندارد، تصریح کرد: مشاوران املاک در نوسانات بازار نیستند و عوارض شهرداری، گران شدن مصالح و تراکم تا حدی در قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است. وی در پایان گفت: متولیان امور باید قانونی را وضع کنند تا بتوانند قیمت مسکن و رشد اجاره بها را کنترل کند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.