مجوز ۱۶ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال افزایش سرمایه صادر شد

سه شنبه ۱۷ مرداد – ۱۱:۰۱:۴۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در چهار ماه نخست امسال؛

بزرگنمایی:  

  طی چهار ماه نخست سال جاری، برای ۳۳ شرکت حاضر در بورس اوراق بهادار، در مجموع به ارزش ۱۶ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال، مجوز افزایش سرمایه صادر شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان مطلب بالا گفت: این سازمان در چهار ماه نخست امسال، مجوز افزایش سرمایه معادل ۱۶ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال را صادر کرده است که از میان آن، هشت هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال از محل مطالبات آورده نقدی، دو هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال از محل سود انباشته، چهار هزار میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و ۶۰۶ میلیون ریال از محل اندوخته تامین شده است.
غلامرضا ابوترابی با اشاره به اینکه طی سال ۹۱ برای دو شرکت مجوز تاسیس به صورت سهامی عام صادر شده است، گفت: ارزش این دو شرکت در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد: بانک خاورمیانه با سرمایه چهار هزار میلیارد ریال و شرکت مالی و اعتباری کوثر مرکزی با سرمایه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دو شرکتی هستند که طی چهار ماه ابتدایی سال ۹۱ مجوز تاسیس شرکت به صورت سهامی عام دریافت کرده اند.
ابوترابی در خصوص اوراق بدهی منتشر شده در چهار ماه نخست سال ۹۱ تصریح کرد: در این مدت سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز انتشار سه مورد اوراق مشارکت بالغ بر دو هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال را منتشر کرده است که دو هزار میلیارد ریال آن به شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) اختصاص داشت.
وی افزود: طی چهار ماه نخست امسال، بر اساس الزام ماده ۹۹ قانون برنامه پنج ساله توسعه، ۲۱ شرکت سهامی عام که متقاضی ورود به بورس و فرابورس بوده اند، نزد سازمان به ثبت رسیده اند و از تاریخ ثبت تحت نظارت سازمان قرار گرفته اند.
رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در این مدت برای هشت شرکت مجوز تبدیل از سهامی خاص به سهامی عام صادر شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۷۱۱۰۱۴۱۷۱۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.