مجیدی باز هم استقلال را در نیمه راه تنها گذاشت / آخرین فرزند مکتب حجازی هم رفت

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال، شوک بزرگی به هواداران این تیم وارد کرد.

میثم بهرامی / شماره ۷ استقلال، دوباره آبی‌پوشان تهرانی را در میانه فصل تنها گذاشت. مجیدی که دو فصل قبل در استقلال شاگرد مظلومی بود و در نیم فصل جدا شد و به الغرافه قطر رفت، امسال هم در میانه فصل امیر قلعه‌نویی را تنها گذاشت و از فوتبال خداحافظی کرد. او که مدتی است در انگلیس در کلاس‌های مربیگری شرکت کرده، باید برای گذراندن مراحل بعدی این کلاس‌ها، به این کشور برود و نمی‌توانست چند هفته در کنار استقلال باشد. به همین سبب تصمیم گرفت حالا که در اوج است از فوتبال خداحافظی کند چراکه زمانی که از کلاس های مربیگری برمی‌گردد ممکن است بدنش روی فرم نباشد و نتواند در ترکیب استقلال قرار بگیرد.
فرهاد مجیدی در تیم بهمن تهران ستاره شد. او در حالی که بازیکن تیم امید بهمن بود، در ترکیب تیم بزرگسالان بهمن هم قرار می‌گرفت. او همان جا دیده شد و بازی‌اش مورد توجه مربیان تیم ملی قرار گرفت. آن زمان استقلال و پرسپولیس، مجیدی را می‌خواستند. شایعه شده بود که مایلی‌کهن به مجیدی گفته باید به پرسپولیس بروی تا به تیم ملی دعوت شوی. سرانجام مجیدی به استقلال رفت اما مایلی‌کهن هم او را به اردوی تیم ملی دعوت کرد. مجیدی می‌توانست یکی از بازیکنان ایران در بازی با استرالیا باشد اما آن زمان او هنوز تحصیل می‌کرد و به خاطر امتحان دیپلم، نتوانست همراه تیم ملی به استرالیا برود. پس از آن، مجیدی دیگر هیچ وقت مهاجم ثابت تیم ملی نبود. او هم مثل بسیاری از مهاجمان دیگر، پشت خط علی دایی ماند اما حتی بعد از خداحافظی دایی از تیم ملی هم نتوانست جایگاهی در تیم ملی پیدا کند.
حدودا ۱۴ سال قبل، مجیدی از استقلال جدا شد و به راپیدوین رفت. اما دوران حضور او در این تیم اتریشی طولانی نبود. مجیدی به فوتبال آسیا برگشت و به الوصل امارات رفت. او در الوصل ستاره شد و ۳ سال آنجا بازی کرد. مجیدی که دیگر در فوتبال امارات ماندگار شده بود، بعد از الوصل به العین رفت و پس از آن هم به الاهلی. او در امارات بازی در النصر را هم تجربه کرد. مجیدی پس از آن تصمیم گرفت به تیم اصلی‌اش، استقلال برگردد. او در استقلال بازی کرد و شرایطی بسیار خوبی در تیم پرویز مظلومی داشت. اما ناگهان در نیم فصل از این تیم جدا شد و به الغرافه قطر رفت. شاید اگر مجیدی در استقلال می‌ماند، تیم مظلومی آن سال قهرمان لیگ می‌شد. پس از آن مجیدی با شرایطی خاص به استقلال برگشت. در حالی که همه او را به عنوان شاگرد ناصر حجازی می‌شناختند و تصور می‌شد او رابطه خوبی با قلعه نویی نخواهد داشت، اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد و مجیدی و قلعه‌نویی حداقل در ظاهر روابط خوبی با یکدیگر داشتند و بدون حاشیه با هم کار می‌کردند. البته مجیدی در نامه‌ای که برای خداحافظی اش نوشت، ذکر کرده بود که تلخ‌ترین خاطره عمرش ۴ خرداد ۱۳۹۰ بود که ناصر حجازی فوت کرد و با این نوشته، نشان داد که هنوز هم شاگرد مکتب حجازی است.
مجیدی در دوران بازیگری‌اش یک آرزوی بزرگ داشت که هیچ وقت به آن نرسید؛ قهرمانی با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا. او فکر می‌کرد امسال به هدفش می‌رسد چراکه استقلال شرایط خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و تا مراحل بالا هم صعود کرده بود. اما تیم مجیدی در نهایت از رسیدن به فینال بازماند تا فرهاد هیچ وقت به آرزویش نرسد. حالا او قرار است در کلاس‌های مربیگری شرکت کند و دوباره به فوتبال ایران برگردد. او گرچه نتوانست به عنوان بازیکن با استقلال قهرمان آسیا شود، اما این فرصت را دارد که در سمت مربی، چنین افتخاری را تجربه کند. مجیدی برای رسیدن به قهرمانی آسیا در سمت مربی یا سرمربی استقلال، زمان بسیاری دارد و هنوز به ابتدای این راه هم نرسیده است. ابتدای این راه، شاید چند ماه آینده باشد؛ زمانی که مجیدی با مدرک مربیگری به ایران برمی‌گردد. قلعه‌نویی دقایقی بعد از خداحافظی مجیدی، گفته که او می‌تواند به عنوان مربی به استقلال کمک کند. آیا آغاز کار مربیگری مجیدی در استقلال، هم‌زمان با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در این تیم است؟

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.