مجید بزرگی پدر کوهنورد مفقود شده: آیدین عاشق کوه بود،نه نگران دل ما / پسرم در تاریخ ماندگار شد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > دیگر ورزشها – پدر آیدین می گوید او و دوستانش کار بزرگی را انجام دادند.

به گزارش ممتاز؛از بزرگی پسرش حرف می زند و می گوید:«او به همراه مجتبی و پویا ماندگار شدند.»ابتدا به خانواده آیدین تسلیت گفتیم که خواهرش گفت:«نباید به ما تسلیت بگویید.برادر من جاودانه شد و کار بزرگی انجام داد.»کاملا مشخص است که حال پدر بسیار خوب نیست.هر چه نباشد داغ فرزند دیده است.با این حال مجید بزرگی،پدر آیدین همانند نام خانوادگی اش آنقدر بزرگ است که بگوید:«پسرم کار بسیار بزرگی انجام داد و در تاریخ ماندگار شد.»

آیدین از چه زمانی کوهنوردی را آغاز کرد؟
تقریبا ۱۳ سال پیش بود.اما آیدین اول اصلا کوهنورد نبود.او ابتدا کونگفو و کاراته کار می کرد.حتی شال سبز کونگ فو را هم گرفته بود.ولی روحیه اش اصلا تهاجمی نبود.بعد از آن تغییر رشته داد و رفت سراغ کاتا که فقط اجرای فرم است. او این رشته را بیشتر دوست داشت و حتی مدال قهرمانی هم در آن به دست آورد.
پس چطور شد که کوهنورد شد و …
خب مثل همه خانواده های ایرانی ما هم آخر هفته ها به کوه می رفتیم اما اصلا حرفه ای کار نمی کردیم.گاهی اوقات تا قرارگاه توچال بالا میرفتیم. از همین کوه رفتن ها بود که او به کوهنوردی علاقمند شد.آیدین اینقدر پیشرفت داشت که در ۱۵ سالگی توانست دماوند را فتح کند.همان موقع آیدین جوانترین کوهنوردی بود که پایش به قله دماوند می رسید.
برای صعود به هیمالیا با شما حرف نزده بود؟اصلا موافق این صعود بودید؟
او هر وقت که می خواست کارهای بزرگی انجام بدهد با من و مادرش حرفی نمی زد.چند روز قبل از رفتنش با خبر شدیم که می خواهد به پاکستان برود.پسرم عشقش کوه بود و به کوهستان بیشتر از خانواده اش توجه می کرد.خیلی وقت ها به کوه می رفت و ۱۵ روز بعد بر می گشت.او نگران دل ما نبود.وقتی که بر می گشت دست و پایش شکسته بود.
حالا آیدین در جایی که به قول شما واقعا عاشقش بود آرام گرفته است.
در کل کوهنوردان آدم های خودخواهی می باشند.آنها در زمان کوهنوردی فقط به جلو نگاه می کنند و اصلا به پشت خود و مسیری که طی کرده‌اند کاری ندارند.پسرم من به همراه دوستانش کار بزرگی انجام دادند و در تاریخ ماندگار شدند.من از دور ناظر کارهایش بود و بسیار وارد کارهایش نمی‌شدم. همین امروز برای دومین بار طی یک هفته‌ قبل به اتاقش رفتم تا ببینم که چه مدارکی، عکس‌ها و دست نوشته‌هایی در مورد صعود به همیالیا می‌توانم از او پیدا کنم.
آیدین غیر از ورزش کارهای دیگری هم انجام می داد؟
او برنامه های فشرده ای برای کوهنوردی داشت و این برنامه‌ها را به هیچ عنوان تعطیل نمی‌کرد. تنها به سبب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد حدود پنج یا شش ماه برنامه‌هایش را تعطیل کرد و جواب آن را هم گرفت. آیدین دانشجوی رشته برق دانشگاه خواجه نصیر بود و لیسانس این رشته را داشت، اما برای کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد شرکت کرد و با هوش بالایی که داشت رتبه یازدهم را کسب کرد. او با این رتبه عالی در دانشگاه تهران انتخاب رشته کرد و منتظر بودیم که از همیالیا برگردد و کارهای ورود به دانشگاهش را پیگیری کند که متاسفانه این اتفاق تلخ رخ داد.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.