مجید جلالی: تشکیلات فوتبال باید تغییر کند نه کفاشیان

۲۹ آبان ،

جلالی گفت: موضوع فوتبال پیچیده تراز این حرف ها است، تیم های ملی ما در ۴۰ سال اخیر مسابقات بین المللی مقامی نیاوردند و چندین رئیس فدراسیون هم عوض شدند اما فوتبال ما همچنان در حال سقوط است.

مجید جلالی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: کمیته ای در جهت بررسی علل شکست های تیم های ملی به دفعات مختلف تشکیل شده اما تا الان نا کارآمد بوده و تنوانسته اقدامی در جهت بهبود وضعیت فوتبال انجام دهند.

جلالی در ادامه اظهار داشت: راهکار برای فوتبال این است که سیاست گذاران کلان فوتبال باید دیدگاهشان را نسبت به فوتبال تغییر دهند، فوتبال ما احتیاج به تشکیلات تازه ای دارد، مدیران عالی رتبه باید برنامه های مناسب و بودجه کلانی را برای بهبود وضعیت فوتبال اتخاذ کنند.

وی بیان داشت: ساختار فوتبال ما شکست خورده و باید سیاست گذاران دکترین تازهی را طراحی کنند، با تغییر فدراسیون و سرمربی تحولی در فوتبال ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: دیدگاه سیاستگذاران باید فراتر از تغییر و تحولات در تشکیلات فدراسیون فوتبال باشد و با استفاده از کارشناسان خبره باید راهکاری مناسب اتخاذ کنند.

جلالی در باره حضور دلالان در تشکیلات فوتبال کشورمان گفت: به تدریج فساد، فوتبال ما را غرق می‌کند و سیاستگذاران فوتبال باید اولویتشان در این باشد که فوتبالمان را از لابی گری ها و زد و بند ها نجات دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: فوتبال ما تولید ندارد و منابع دولتی ما هم توزیع پول را نا عادلانه بین تیم های فوتبال تقسیم می‌کنند.

وی تصریح کرد: زمین های فوتبال ما در دست بخش خصوصی است و جوانان هم به خاطر نداشتن پول نمی‌توانند زمینی را برای بازی کردن اجاره کنند و در کوچه پس کوچه ها تمرین کنند، در حالی که بعضی از اشخاص پولدار که استعدادی هم در فوتبال ندارند تیم فوتبال تشکیل می‌دهند.

جلالی تصریح کرد: مسئولان ورزش به جای اینکه به لایه پنهان فوتبال رسیدگی کنند قصد دارند لایه معلوم فوتبال یعنی رئیس فدراسیون و سر مربی را تغییر دهند که این موضوع چاره کار نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان ورزش می‌خواهند با تغییر و تحولات در فدراسیون فوتبال افکار عمومی را آرام کنند.

گفتنی است، مسئولان کمیته فنی فدراسیون فوتبال قرار بود که روز چهارشنبه برای بررسی شکست های اخیر تیم های فوتبال تشکیل جلسه دهند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.