محاسبه مدل های زلزله مصنوعی از لحاظ قدرت انفجار

۰۱ تیرماه ۱۳،

در پایان نامه پژوهشگر پژوهشگاه زلزله صورت گرفت؛

توسط پژوهشگر پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله پایان نامه ای با عنوان مطالعه کاهندگی برای لرزش های حامل از انفجارهای معدنی در منطقه تهران و محاسبه مدلها براساس زلزله مصنوعی انجام شد.

جمیله واشقانی فراهانی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: برای اولین بار در کشور و در علم زلزله شناسی توسعه رابطه کاهندگی جنبش های حاصل از انفجارهای معادن اطراف تهران مورد مطالعه قرار گرفت، همچنین با جداسازی انفجارها از زمین لرزه ها با روش سیستم های استنتاج انطباقی عصبی فازی، اولین کاتالوگ مستقل انفجارهای معادن اطراف تهران ایجاد شد.

وی افزود: هدف از این پایان نامه محاسبه مدلها براساس زلزله های  مصنوعی است که انفجارهای کوچک از لحاظ قدرت انفجار قابل کنترل خواهند بود که حاصل مطالعات داده های لرزه نگاری از سال ۷۵ تا ۸۹ بوده است.

فراهانی اضافه کرد: تعیین مقدار مواد منفجره به عنوان مواد منفجره مجاز می تواند به عنوان یک مزیت در شرایط مختلف منجر به کاهش خطرات شود.

این پژوهشگر یاداور شد: نوآوری های دیگر موضوع تحقیق برآورد فاکتور کیفیت برای امواج حجمی و ارائه بندی نوع خاک در ایستگاه مورد نیاز است.

گفتنی است این پایان نامه توسط جمیله واشقانی فراهانی به عنوان پژوهشگر و دکتر مهدی زارع به عنوان استاد راهنما و دکتر فریدون سینائیان به عنوان استاد مشاور در قالب رساله دکتری انجام شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.