محاصره تک‌تیرانداز «ایرلندی»در سوریه

یک مقام نظامی اعلام کرد که تک‌تیرانداز معروف ایرلندی-لیبیایی که در حلب است، به همراه چند تک تیرانداز دیگر در محاصره ارتش است و دو راه بیشتر ندارد: تسلیم یا مرگ.

فارس: یک منبع نظامی در ارتش سوریه اعلام کرد «حسام النجار» تک‌تیرانداز لیبیایی معروف به «سام» که چند ماه پیش وارد سوریه شد، در حلب در محاصره ارتش قرار گرفته است.
 
این مقام نظامی به پایگاه خبری عاجل اعلام کرد این تک‌تیرانداز به همراه چند تک‌تیرانداز دیگر در مقر خود در منطقه «السید علی» در حلقه محاصره ارتش قرار دارند و دو راه مقابل آنان است؛ یا تسلیم شوند یا به مبارزه تا سرحد مرگ ادامه بدهند تا کشته شوند.
 
این مقام نظامی تاکید کرد «احتمالا این تک‌تیرانداز زخمی شده باشد… این افراد دو راه بیشتر ندارند یا تسلیم شوند یا تا وقتی که کشته شوند بجنگند».
 
حسام النجار معروف به سام از پدری لیبیایی و مادری ایرلندی، تک‌تیراندازی حرفه‌ای است که یکی از افراد یگان‌های مخالف در لیبی به شمار می‌رفت و به مقر قذافی در طرابلس به فرماندهی مهدی الحراتی که او نیز اخیرا از سوریه فرار کرد، حمله کرد.
 
سام که اکنون در حلقه محاصره ارتش سوریه قرار گرفته است، فرماندهی یک گروهک مسلح در حلب سوریه را بر عهده داشت که ۲۰ نفر آنان، نیروهای زبده‌ای هستند که در لیبی با او همکاری می‌کردند.
 
این مقام نظامی همچنین اعلام کرد که در منطقه تحت محاصره همچنین سلاح‌هایی مانند تیربار پی‌کی‌سی و سلاح‌هایی نوین کشف و ضبط شده است.
 
پایگاه سیریا توب چندی پیش با انتشار عکسی از وی که در لیبی بوده است، اعلام کرد که او عامل موساد اسرائیل است که در ایرلند به خدمت گرفته شد.
 
 
 
حسام سام در سوریه و لیبی
 
سام به هنگام ورود به سوریه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «جنگجویان زبده که در جنگ لیبی در سال گذشته شرکت کردند، به جبهه سوری آمده‌اند تا آموزش بدهند و به جنگجویان وابسته به مخالفان سوریه بپیوندند. درگیری‌ها و شرایط اینجا شدیدتر از درگیری‌ها در لیبی علیه معمر القذافی است».
 
وی فاش کرده بود که به همراه او کارشناسانی در حوزه‌های ارتباطات و امدادهای لجستیک و کارشناسان اسلحه وارد سوریه شده‌اند که بر کار آموزش و آماده‌سازی جنگجویان نظارت دارند.
 
دو روز پیش یک مقام نظامی سوریه پیش‌بینی کرده بود که شهر حلب تا کمتر از دو هفته دیگر به طور کلی پاکسازی خواهد شد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.