محاکمه خانوادگی در خیابان

معمولا دادگاه اختلافات خانوادگی پشت درهای بسته برگزار می‌شود اما دادگاه یک مادر معلول به دلیل اینکه با ویلچر نمی‌توانست از پله‌ها بالا برود در خیابان و در مقابل انظار عمومی برگزار شد.

ممتازنیوز: این یک ماجرای غم انگیز و در عین حال یک رسوایی برای دادگاه شهر بری در لورن فرانسه است.

ژانین موژیک مادر ۳۹ ساله معلول برای گرفتن حضانت فرزندانش با ویلچر در ساعت مقرر مقابل ساختمان دادگاه شهر بری حاضر شد. ساختامان دادگاه فاقد رمپ برای معلولان بوده و ماموران به وی اجازه ورود ندادند.

در عین حال، ماموران به ژانین گفتند حمل ویلچر او به داخل دادگاه برخلاف مقررات است زیرا اگر حادثه‌ای روی دهد، آن‌ها مسئول خواهند بود. برای حمل ویلچر ژانین با اداره آتش نشانی تماس گرفته شد اما آن‌ها نیز به دلیل اینکه جان شخصی در خطر نیست از کمک خودداری کردند.

قاضی دادگاه ناباورانه دستور داد محاکمه در پیاده رو مقابل ساختمان دادگاه برگزار شود. بنا براین ماجرای یک اختلاف خانوادگی برای گرفتن حضانت سه کودک توسط مادر معلولشان در برابر انظار عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

ژانین با چشمان اشک آلود گفت: من یک حیوان نیستم. در تمام مدت خجالت کشیدم زیرا عابران به ما چشم دوخته بودند. خوشبختانه باران نبارید زیرا علاوه بر رسوایی اوضاع مضحک هم می‌شد.

وی افزود: دو سال پیش که من در همین دادگاه برای حضانت فرزاندم حاضر شدم آن‌ها ویلچر را به داخل دادگاه حمل کردند. من از قبل می‌دانستم که ساختمان فاقد رمپ است.

ماجرای دادگاه این مادر معلول که سال‌ها است برای گرفتن حضانت سه فرزندش مبارزه می‌کند در منطقه لورن اعتراض شدید مردم و سازمان‌های حقوقی را برانگیخته است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.