محاکمه داماد عصیانگر ۹ سال پس از قتل

۱۷اردیبهشت،

یک مرد میانسال که ۹ سال پیش برادرزنش را در دعوای خانوادگی از پا درآورد، دیروز در دادگاه کیفری پایتخت پای میز محاکمه ایستاد. سه برادر مرد عصیانگر نیز که در دعوا شرکت داشتند از خود دفاع کردند.

ممتازنیوز: یک مرد میانسال که ۹ سال پیش برادرزنش را در دعوای خانوادگی از پا درآورد، دیروز در دادگاه کیفری پایتخت پای میز محاکمه ایستاد. سه برادر مرد عصیانگر نیز که در دعوا شرکت داشتند از خود دفاع کردند.

 عصر پانزدهم خرداد ۱۳۸۳ تلفن کلانتری ۱۵۰ تهرانسر به صدا درآمد و به افسرنگهبان خبر رسید درگیری گروهی در خیابان «باشگاه» به خون کشیده شده و «فرید- غ» با ضربه‌های چاقو از پا درآمده است.

جنازه با صدور دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شد و رسیدگی به ماجرا در دستور کار پلیس آگاهی مرکز قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد «فرید» قربانی جدال با شوهرخواهرش به نام «علی- ل» و سه برادر وی شده بود. به این ترتیب «علی»، «ابوالفضل»، «حسن» و «محسن» که به ترتیب ۳۷، ۲۸، ۲۴ و ۲۳ ساله‌اند دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. در آن بین «علی» کشتن برادرزنش را گردن گرفت و گفت: مدتی پیش از رابطه همسرم با یک مرد غریبه مطلع شدم و ماجرا را پیگیری کردم. وقتی دعوای خانوادگی شدت گرفت برادرزنم از خواهرش حمایت کرد. در همان گیر و دار، سه برادرم هم با چوب و چاقو وارد دعوا شدند. من اما نمی‌دانم چطور چاقو به سینه «فرید» خورد.

پس از بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قرار بود «علی» در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود که پدر و مادر «فرید» به خاطر کهولت، جان سپردند. به همین سبب رسیدگی به پرونده به تعویق افتاد. همچنین مرگ نابهنگام دو برادر «فرید» منجر به تعویق دوباره محاکمه «علی- ل» و برادرانش شد.

در اولین نشست رسیدگی به این ماجرا که هفدهم اسفند ۱۳۹۰ به ریاست قاضی «اصغر عبداللهی» تشکیل شد نماینده وقت دادستان، کیفرخواست را خواند. سپس شاکیان خصوصی در جایگاه ویژه ایستادند و برای «علی- ل» حکم قصاص خواستند. نوبت دفاع به «علی- ل» که رسید منکر جنایت شد: من«فرید» را نکشتم. درگیری من و برادرانم با زنم و برادرش در دو مرحله صورت گرفت. دومین بار وقتی وارد دعوا شدم که کار از کار قبل بود. نمی‌دانم چه کسی ضربه کشنده را به «فرید» زد.

با مطرح شدن این ادعا، پرونده به دادسرا برگردانده و تحقیق پلیس از سر گرفته شد. در تازه‌ترین نشست رسیدگی به این ماجرا که دیروز به ریاست قاضی «اصغر عبداللهی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان تهران، کیفرخواست را خواند.

«کاکلی» اظهار داشت: با توجه به مدرک‌های موجود، شهادت شاهدان و تقاضای شاکیان خصوصی برای «علی- ل» تقاضای اشد مجازات دارم. برای «ابوالفضل»، «حسن» و «محسن» نیز به اتهام شرکت در درگیری منجر به جنایت، تقاضای تعیین کیفر دارم.

سپس شاکیان خصوصی در جایگاه ویژه ایستادند و گفتند: چون ۹ سال از قتل قبل، حاضریم با دریافت دیه رضایت بدهیم.

نوبت دفاع به «علی» که رسید اظهار داشت: زمانی که «فرید» کشته شد من در بیمارستان بستری بودم. باور کنید تحت فشار روانی، کشتن برادرزنم را گردن گرفته بودم.

متهمان ردیف‌های دوم تا چهارم نیز گفتند: قبول داریم در درگیری گروهی شرکت کردیم اما با چاقو به «فرید» نزدیم.

در آن بین نماینده دادستان، کیفرخواست را اصلاح کرد و گفت: با توجه به رضایت شاکیان خصوصی، چون جرم چهار برادر عصیانگر منجر به اخلال در نظم عمومی جامعه شده بود طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات برایشان تقاضای تعیین کیفر دارم.

 در پایان این نشست، هیات قضایی با اعلام تنفس وارد شور شد تا رای صادر کند. 

روزنامه فرهیختگان


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.