محاکمه سیف الاسلام سپتامبر برگزار می‌شود

سخنگوی دادستان کل لیبی پنج شنبه اعلام کرد محاکمه سیف الاسلام پسر معمر قذافی حاکم سابق لیبی سپتامبر در شهر زنتان برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سیف الاسلام از زمان بازداشت در نوامبر گذشته در این شهر زندانی است.  
طه ناصر بارا اعلام کرد: کمیته ای از دفتر دادستان کل تحقیقات خود را در باره جرایمی که سیف الاسلام از آغاز انقلاب در پانزده فوریه ۲۰۱۱ تا زمان بازداشت مرتکب شده ، تکمیل و موارد اصلی اتهامی را که قرار است دادستان کل  مطرح کند ،آماده  کرده است و سپس  تاریخ دقیق محاکمه او که در ماه سپتامبر خواهد بود مشخص خواهد شد.
بارا تصریح کرد سیف الاسلام چهل ساله در شهر زنتان در صد وهفتاد کیلومتری جنوب غربی طرابلس محاکمه خواهد شد.
وی گفت این شهر دادگاهی دارد که می تواند برای چنین محاکمه ای مجهز شود و خبرنگاران نیز می توانند در این محاکمه حضور یابند.
بارا  تاکید کرد : زنتان یکی از شهرهای لیبی است و قانون به ما اجازه می دهد سیف الاسلام را در اغلب شهرهای لیبی محاکمه کنیم زیرا جرایمی که وی مرتکب شده است مربوط به همه کشور است.
وی اخبار مطبوعات در خصوص برقراری گفتگوهایی بین دفتر دادستان و گروه شبه نظامی که سیف الاسلام را دستگیر کرده است تکذیب کرد.
به نوشته مطبوعات ، این گروه شبه نظامی اصرار دارد  محاکمه سیف الاسلام در زنتان برگزار شود .
به گفته طه ناصر بارا ، شهرهایی که از پایتخت دورتر هستند امن ترند.
دیوان کیفری بین المللی علیه  سیف الاسلام قذافی  به سبب جنایت علیه بشر در طول قیامی که موجب سقوط وسپس مرگ پدرش در سال دوهزار ویازده شد ، حکم بازداشت صادر کرده است.
مقامات لیبیایی اول مه با ارائه شکایتی به صلاحیت دیوان کیفری بین المللی برای پیگرد پسر قذافی اعتراض کردند.
بارا گفت: در طول بازجویی ها دیوان کیفری بین المللی هیچ مداخله ای نداشته است.
وی تصریح کرد دفتر دادستان دلایل مستحکمی به شکل صوتی و تصویری، اسناد و شواهد در اختیار دارد.
این مقام لیبیایی افزود: ما فکر می کنیم این دلایل برای محاکمه و محکوم کردن او کافی است.»


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.