محاکمه سیف الاسلام ۵ ماه به تعویق افتاد

جام جم آنلاین: دادستانی کل لیبی روز یکشنبه اعلام کرد محاکمه سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور دستکم پنج ماه با تاخیر برگزار می شود تا بتوان از اظهارات عبدالله السنوسی رئیس پیشین دستگاه اطلاعات لیبی نیز در این محاکمه استفاده کرد.

مقامات لیبی ماه گذشته اعلام کردند محاکمه سیف الاسلام که به جنایات جنگی متهم شده است از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد ولی اقدام موریتانی در استرداد السنوسی به لیبی در پنجم سپتامبر، مقامات طرابلس را بر آن داشت تا محاکمه سیف الاسلام را به تعویق بیندازند.

“میلاد الزنتانی” مسئول پرونده سیف الاسلام در دادستانی لیبی در این باره گفت : «ما آماده بودیم که سیف الاسلام را همین ماه محاکمه کنیم ولی پس از بازگشت السنوسی به لیبی، در نظر داریم اطلاعات جدیدی در مورد پرونده فرزند قذافی جمع آوری کنیم و همین مسئله برگزاری جلسات دادگاه وی را حدود پنج ماه به تعویق خواهد انداخت».

بازجویی از “عبدالله السنوسی” هفته گذشته بلافاصله پس از ورود وی به زندان طرابلس و گذراندن آزمایشات پزشکی آغاز شد.

فعالان حقوق بشر از این موضوع نگرانی دارند که قوانین حقوق بین المللی در دادگاه های محاکمه سیف الاسلام و السنوسی به درستی رعایت نشود.

عبدالله السنوسی پس از بازداشت در ماه مارس توسط مقامات موریتانی، چهارشنبه گذشته به لیبی مسترد شد. فرانسه، لیبی و دیوان کیفری بین المللی هر کدام خواستار محاکمه این مقام بلندپایه سابق لیبی بودند. وی به «جعبه سیاه قذافی» شهرت داشت.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.