محاکمه نوه خطاکار

به گزارش جام‌جم، خرداد سال ۹۰ زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان کرمانشاه تماس گرفت و از کشته شدن مادر و پدر سالخورده‌اش و سرقت اموالشان در محله مسکن خبر داد.

در پی این تماس، کارآگاهان جنایی با حضور در محل حادثه متوجه شدند اثاثیه خانه به‌هم‌ریخته و زوج صاحبخانه به فاصله کمی از یکدیگر به قتل رسیده‌اند.

با کشف اجساد زوج سالخورده، موضوع به بازپرس شیرزادی، کشیک ویژه قتل دادسرای کرمانشاه گزارش شد و با هماهنگی قضایی، اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافتند.

در ادامه بررسی‌ها معلوم شد عامل جنایت پس از کشتن این زوج، پول و طلایشان را سرقت کرده است.

در تحقیق کارآگاهان جنایی از خانواده قربانیان، معلوم شد آنها با هم اختلافی ندارند و نمی‌دانند عامل جنایت چه کسی بوده است.

سرقت طلا و پول از محل جنایت

با توجه به سرقت از قربانیان، این فرضیه پلیسی که عامل جنایت ممکن است با مقتولان آشنایی داشته باشد قوت گرفت.

بنابراین آنها به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند و معلوم شد نوه دختری مقتولان بیش از دیگران به خانه آنها در رفت‌وآمد بوده است، حتی روز حادثه نیز همسایه‌ها وی را دیده‌اند که سراسیمه خانه زوج سالخورده را ترک کرده است.

در این مرحله، مرد جوان ـ نوه دختری مقتولان ـ به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و ماموران با حضور در خانه متهم به تحقیق از خانواده‌اش پرداختند، اما آنها از پسرشان اطلاعی نداشتند.

دستگیری نوه خطاکار

در پی فرار نوه خطاکار، جستجوی پلیس برای دستگیری او ادامه پیدا کرد تا این‌که با گذشت چند ماه از زمان حادثه، روزهای پایانی فروردین امسال، کارآگاهان جنایی استان کرمانشاه مخفیگاه متهم فراری را که به شهر بازگشته بود، شناسایی و او را دستگیر کردند.

عامل جنایت در بازجویی مقدماتی ادعا کرد مادربزرگ و پدربزرگش را به قتل نرسانده و از کشتن آنها بی‌خبر و در این مدت در مسافرت بوده است.

در پی این اظهارات، سرانجام متهم اعتراف کرد زوج سالخورده را به انگیزه سرقت پول و طلا به قتل رسانده است.

پس از بازسازی صحنه قتل از سوی متهم، وی با قرار قانونی روانه زندان شد. چند روز پیش عامل جنایت برای اخذ آخرین دفاع به دادسرای استان کرمانشاه انتقال یافت.

ناگفته‌های متهم

عامل جنایت این بار در تشریح هر دو جنایت گفت: موادمخدر مصرف می‌کردم. هر بار که خانواده‌ام از پرداخت پول به من خودداری می‌کردند، به خانه مادربزرگ و پدربزرگم می‌رفتم و از آنها پول می‌گرفتم. چند روز قبل از جنایت، آنها از پرداخت پول به من خودداری کردند؛ بنابراین درصدد بودم تا با زور از آنها پول بگیرم.

متهم اضافه کرد: روز حادثه به خانه مادربزرگم رفتم و از او پول خواستم که توجهی نکرد و به من گفت خانه‌اش را ترک کنم. برای دقایقی بیرون رفتم و دوباره بازگشتم. این بار پدربزرگم هم به خانه آمده بود. از او نیز خواستم به من پول بدهد، اما آنها با من دعوا کردند و خواستند خانه‌شان را ترک کنم.

متهم یادآور شد: پس از مشاجره با آنها درگیر شدم و به سمت پدربزرگم حمله و او را با چاقو زخمی کردم. در این هنگام مادربزرگم با دیدن پیکر خونین شوهرش شوکه شده و قصد فرار از خانه و کمک‌خواهی از همسایه‌ها را داشت که مانع فرارش شدم. در این مرحله با چاقو ضربه‌ای نیز به او زدم.

متهم اضافه کرد: با اطمینان از مرگ هر دو نفر، پول و طلاهای مادربزرگم را دزدیدم و متواری شدم. اکنون نیز از خانواده‌ام درخواست بخشش دارم.

بنابر این گزارش، بازپرس پرونده پس از گرفتن آخرین دفاع از متهم، با تجدید قرار قانونی او را روانه زندان کرد. پرونده متهم به اتهام دو فقره قتل و سرقت پول و طلای قربانیان، با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان کرمانشاه فرستاده شد تا نوه خطاکار بزودی محاکمه و مجازات شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.