محبت عامل اصلی خواندن یا راندن فرزندان – اخبار اجتماعی

محبت عامل اصلی در ارتباط با نحوه برخورد با فرزندان است و نبود این اصل در زندگی جرایم بسیاری را به وجود آورده و حضور فرزند خوانده ها در خانه در جامعه اسلامی این مطلب را به اثبات رسانده است.

رعایت بعضی مسائل اخلاقی گاهی سبب می شود مهمانها این دعوت شده های که به خانه ها خوانده می شوند و حبیب های خدا هستند حکم دشمنان خدا را پیدا کنند. فرزند خوانده ها نمونه این دعوت شده ها به خانه ها هستند که رعایت نکردن بسیاری مسائل فقهی و اخلاقی در مورد آنها جرایم بسیاری را پدید آورده است جرایمی که شنیدن و دیدن آنها انسان را متوجه مراتب سقوط انسانی می کند.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، طبق دیدگاه های برخی شهروندان دوری از تنهایی مهمترین عامل خواندن فرزند خوانده ها به خانه های مردم هستند. البته در این رابطه یک استثنا هم وجود دارد و آن هم کسانی هستند که تنهایی را اصل زندگی خود قرار داده و ازدواج نمی کنند و با خواندن این فرزندان به خانه خود استعدادهای شکوفا نشده خود را می خواهند در آنها ببینند.
 
بی گناهی موجودی که بر سر راه انسان قرار می گیرد، ناباروری، دوام زندگی، گریز زنان از دوران بارداری و لذت بیشتر از زندگی از عوامل دیگری هستند که در خواندن این مهمانان به خانه ها موثر هستند.
 
امام قرائی مقدم جامعه شناس در این رابطه اظهار داشت: ناباروری مهمترین دلیل فرزند خواندگی است و کسانی که فرزندی ندارند و یا درآمد خوبی دارند و فرزند بیشتری می خواهند اقدام به آوردن فرزند خوانده می کنند.
 
بررسی های به عمل آمده از نظرهای شهروندان حاکیست که بین کسانی که فرزندان خود را به دلایل مختلف مثل اعتیاد، مشکلات مالی و اختلاف های زن و شوهر از خانه می رانند و کسانی که فرزند دیگران را به خانه خود می خوانند یک شباهت اصلی وجود دارد و آن کمبود محبت است.
 
قرائی مقدم در این رابطه نظری متفاوت داشت و اشاره کرد: بین عمل کسانی که فرزند خود را از خود می دانند و عمل کسانی که فرزند خوانده می آورند هیچ ارتباطی وجود ندارد و کمبود محبت هیچ نقشی در این بین ندارد و فرزند خواندگی طبق تحقیقات جامعه شناسان بر مبنای ناباروری صورت می گیرد.
 
طبق دیدگاه های شهروندان فرزند خواندگی امری محترم است و طرز تفکر در خواندن یا نخواندن این فرزندان به خانه نقش کلیدی را دارد ولی یک تفاوت اساسی هم بین این مقوله در جامعه اسلامی و غیر اسلامی وجود دارد و آن این است که این امر در نظام جمهوری اسلامی ایران چندان قابل قبول نیست و حتی مقوله لقاح مصنوعی را نمایندگان مجلس نفی می کردند در حالی که در بهزیستی در مورد فرزند خواندگی مشکلات زیادی گرفته میشود.
 
نرگس مسلمی کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: فرزند خواندگی در جامعه اسلامی و غیر اسلامی تفاوت هایی اساسی دارد و در جوامع دیگر مثل جوامع اسلامی نیست اما در فقه اسلامی به آن پرداخته شده و مسائلی مثل برخوردهای فرزندان و والدین و اطلاع فرزند از رابطه غیر خونی خود با والدین باید مطرح شود و صداقت در ارتباط بین فرزندان و والدین نقش اساسی را دارد.
 
دیدگاه های شهروندان در رابطه با نتایج حضور فرزند خوانده ها در کنار فرزندان خونی بیانگر این نکته است که عشق و انسانیت حرف اول را می زند و اگر حضور این فرزندان در خانواده ها بر این اساس باشد فرزند خوانده ها هیچ تفاوتی با بقیه فرزندان نخواهند داشت و به اندازه فرزندان خونی به آنها احترام شده و ارث می برند.
 
قرائی مقدم باز هم نظرهای متفاوتی را در این رابطه ارائه کرد و گفت: حضور فرزند خوانده ها در کنار فرزندان خونی مشکل ساز است و تحقیرها، چشم و همچشمی ها، ایجاد تمایزهایی که به دنبال ترجیح یکی از فرزندان بر دیگری بوجود می آید و مشکلات مختلف روحی روانی را به دنبال دارد.
 
بررسی این شیوه های مختلف دعوت طرحی زیبا را برای دعوت این مهمانان به خانه ها معرفی می کند و آن اینکه مقدمه کارت های دعوت این مهمانان به خانه ها باید عشق و انسانیت باشد چون در صورت نبود آن پایان خوشی برای آن زندگی رقم نخواهد خورد./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.