محبت میان والدین اساس iبهداشت روان خانواده است

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

گاهی والدین آنقدر iبه مسائل خانواده سرگرم می شوند که خودشان را فراموش می کنند در حالی که محبت میان والدین و عشق ورزی آنان iبه یکدیگر، اساس iبهداشت روان خانواده است.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وبدا؛ دکتر رئوفه قیومی کارشناس اداره سلامت روان وزارت iبهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت:‌ در تشکیل یک خانواده سالم که بتواند از iبهداشت روانی خوبی iبهره مند شود انتخاب مناسب و ازدواج موفق، مرحله اولیه است.

وی افزود:‌ لازم است در ازدواج که اولین مرحله تشکیل خانواده iبه شمار می رود بر اساس تامین iبهداشت روانی خانواده باشد در این جهت توافق شخصیتی، اقتصادی، فرهنگی و فکری حائز اهمیت است که توصیه می شود با یاری از مشاوران و متخصصان امر صورت بگیرد.

این روانپزشک تصریح کرد: ازدواجهای نامناسب که در آن همسران از عدم همخوانی شخصیتهایشان رنج می برند و یا مشکلات دیگری دارند در طول زندگی مخل iبهداشت روانی آنها و فرزندان خواهد بود.

دکتر قیومی خاطرنشان کرد: اطمینان قلب و لذت معنوی ویژه ای که فرزند از ملاحظه و درک محبت میان والدینش iبه دست می آورد برای وی بسیار با ارزش تر از دستیابی iبه خواسته ای است که پدر و مادرش بر سر آن با یکدیگر مرافعه کرده اند.

وی ادامه داد: برهم زدن آرامش روانی فرزندان برای تامین خواسته های مادی آنان از مسوولیت نشناسی والدین و ناآگاهی از iبهداشت روانی خانواده حکایت دارد. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.