محبوبیت تسبیح فاطمه زهرا (س) در پیشگاه امام صادق (ع)

روزی حضرت فاطمه زهرا (س) به نزد پدر رفته و از آن حضرت خدمتکاری خواستند تا در امور زندگی او را یاری کند. پیامبر اسلام (ص ) در پاسخ دخترش فرمودند: بهتر از خدمتکار آن است که هرگاه می خواهی در بستر خویش بخوابی، ۳۴ بار الله اکبر، ۳۳ مرتبه الحمدلله و ۳۳ بار سبحان الله بگویی.

حضرت علی درباره این روایت فرمودند:‌ فاطمه (س) با وجود اینکه از محبوبترین اشخاص در نزد رسول خدا (ص ) بود ولی خدمتکاری نداشت و کارهای منزل را خود انجام می داد، با مشک آب می آورد تا آنجا که اثر بند آن در شانه و سینه او باقی مانده بود و آنقدر خانه را جارو کرد که غبار تمام لباس هایش را در بر گرفته بود و آنقدر در زیر دیگ غذا آتش افروخته بود که لباس هایش رنگ عوض کرده و بوی دود می داد.

هنگامی که سختی های او در کارهای منزل بیشتر شد حضرت علی (ع) از همسر خود خواست تا به خدمت رسول خدا (ص) رفته و از آن حضرت کنیزی بخواهد تا در کارهای خانه به او کمک کند.

فاطمه (س ) نیز به نزد پیامبر (ص ) رفت تا دراین باره سخن بگوید ولی چون برخی افراد نزد پیامبر بودند، چیزی نگفت و به خانه بازگشت. پیامبر که دریافته بود فاطمه برای خواسته ای آمده ، صبح روز بعد به نزد دخترش رفت و از فاطمه (س) علت مراجعه روز گذشته اش را جویا شد.

حضرت زهرا (س) موضوع را برای پدر بیان کرد و رسول خدا (ص) فرمودند: فعلا کنیزی در اختیار ندارم ولی بهتر از خدمتکار آن است که هرگاه می خواهید در بستر خویش بخوابید، ۳۴ بار الله اکبر و ۳۳ بار الحمدلله و۳۳ بار سبحان الله بگویید که آن برای شما بهتر است.

فاطمه (س) پس از سخنان پدر سه بار گفت: از خدا و رسولش راضی شدم و چنین خواهم کرد.

در برخی روایات تاکید شده که تسبیح حضرت فاطمه (س ) بهترین تعقیب برای نمازهای واجب است و امام صادق (ع) در این باره فرمودند: هر کسی پس از به جای آوردن نماز واجب خود تسبیح حضرت فاطمه (س ) را به جای آورد و در انتهای آن یک مرتبه لا اله الا الله بگوید، مشمول مغفرت خداوند واقع می شود.

آن حضرت در روایتی دیگر فرمودند: هر کسی که به هنگام خواب تسبیح حضرت فاطمه (س ) را به جای آورد، از کسانی محسوب می شود که خداوند را ذکر کثیر گفته است.

فراهنگ**۱۰۰۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۲۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.