محبوب‌ترین کنسول‌های بازی؛ رقابت نزدیک سونی و مایکروسافت

محبوب‌ترین کنسول‌های بازی؛ رقابت نزدیک سونی و مایکروسافت

دنیای اقتصاد- کنسول‌های بازی طی سال‌های اخیر مخاطبان زیادی داشته و روز به روز بر تنوع محصولات این گروه افزوده می‌شود.

بر اساس اعلام فعالان بازار، با عرضه ابزارهای مکمل این کنسول‌ها مانند بازی کینکت، move و… بازار کنسول‌های بازی رنگ و بوی دیگری گرفته و حالا کاربران این کالاها گروه‌های مختلف سنی را شامل می‌شوند.
فعالان بازار همچنین از رشد قیمت‌ها طی ماه‌های اخیر در بازار این کالاها خبر داده و اعلام کردند با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها طی چهار تا پنج ماه اخیر، میزان تقاضا تا حدود زیادی کاسته شده است و به همین دلیل تابستان امسال رونق چندانی در بازار این کالاها مشاهده نشد.
براساس اعلام فعالان بازار، از بین کنسول‌های مختلف بازی (X BOX، X BOX 360، WII، PSP، PS3)، در حال حاضر کنسول X BOX360 جزو پرفروش‌ترین‌های بازار است و علت هم این است که بازی معروف و هیجان‌انگیز KINECT روی این کنسول نصب می‌شود. این کنسول همچنین قابلیت پشتیبانی از سایر ابزارهای مکمل را دارد و اکثر بازی‌های حرکتی روی آن نصب می‌شوند. X BOX360 همراه با بازی محبوب KINECT در ظرفیت‌های مختلف ۴ تا ۲۵۰ گیگابایتی به بازار عرضه شده است.
کنسول PSP هم در مدل‌های ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ به بازار عرضه شده است. پس از این کنسول هم WII در ریف پرفروش‌های بازار قرار گرفته است. کنسول PS3 هم که در سطح جهانی فروش بالایی دارد به علت عدم نصب نرم‌افزارهای قفل شکسته و غیراورجینال در ایران مخاطب چندانی ندارد .در مورد کنسول PS2 هم باید بگوییم که به علت تکنولوژی قدیمی که دارد چندان مورد توجه نیست.
اما گزارش باشگاه فعالان آی‌سی‌تی، در رابطه با محبوب‌های بازار کنسول بازی گویای این امر است که اگر کنسول‌های xbox 360 در رده پرفروش‌های بازار هستند، اما در حال حاضر کنسول ps3 در رده محبوب‌های بازار کنسول بازی قرار دارد. بر اساس گزارش این باشگاه، سهم محبوبیت این کنسول بازی در بازار در هفته پنجم مرداد ماه امسال۹/۲۵ درصد بوده است.
xbox 360 هم با اختصاص ۳/۲۵ درصد از سهم محبوبیت بازار به خود در ردیف دوم محبوب‌های بازار قرار گرفته است که همان طور که مشاهده می‌کنید فاصله کمی بین این دو کنسول از لحاظ محبوبیت وجود دارد. پس از این دو کنسول هم ps2 با کسب ۲۳ درصد از سهم محبوبیت بازار در رده سوم محبوب‌های بازار ایستاده است. کنسول psp نیز با کسب
۱۶ درصد از سهم محبوبیت بازار در رده چهارم محبوب‌های بازار کنسول بازی ایستاده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.