محتوای آموزشی پایه سوم ابتدایی تغییر می‌کند

ˈنجمیه باجلانˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در سال تحصیلی جاری، محتوای آموزشی کتب پایه دوم ابتدایی تغییر کرده است.

وی اظهار کرد: در برنامه درس ملی هر ساله یکی از کتابهای پایه‌های دوره ابتدایی تغییر می‌کند.

وی یادآور شد: همزمان با این تغییرات، معلمان نیز با گذراندن دوره های آموزشی، شیوه تدریس محتوای کتابهای جدید را فرا می گیرند.

باجلان، با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید با تحولات بسیاری در نظام آموزشی همراه بوده است، ابراز امیدواری کرد که با اجرای نظام ˈ۳-۳-۶ˈ در میان دانش‌آموزان سطح علمی روز به روز افزایش یابد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: آموزش و پرورش استان به سمت افزایش کیفیت و کیفی‌سازی مباحث آموزشی در مدارس ابتدایی استان سوق یافته است.

وی تصریح کرد: افزایش سطح مهارت دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش تلقی می‌شود که این موضوع در کتب درسی این پایه تحصیلی لحاظ شده است.

وی همچنین با اشاره به شیوه ارزشیابی دانش آموزان پایه ابتدایی گفت: ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی از پایه نخست تا پنجم به صورت توصیفی است.

باجلان تصریح کرد: ارزشیابی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی توصیفی نیست و این دانش‌آموزان با برگزاری آزمون ارزشیابی می‌شوند.

افزون بر ۸۰۰ هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی در مدارس استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.

ت/۵۱۰/۱۰۴۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.