محتویات نامه سرگشاده زیباکلام به رییس‌جمهور چه بود؟

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

مشروح نامه صادق زیبا کلام به روحانی رئیس جمهور کشور در زیر آمده است:

مشروح نامه صادق زیبا کلام به روحانی رئیس جمهور کشور در زیر آمده است:

صادق زیباکلام در سومین نامه سرگشاده خود خطاب به رییس‌جمهور، نکاتی را پیرامون  ۱۳ آبان یادآور شد. استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این نامه آورده است: «سخنی به گزاف نرفته اگر گفته شود که عمده تحرکات دولت جنابعالی ظرف یکصد روز قبل در جهت آشتی با دنیا و تنش‌زدایی با غرب و بالاخص با آمریکا بوده. انتظار آن می‌رفت که دست‌کم امسال مراسم ۱۳ آبان برگزار نمی‌شد. اما برعکس، بعضی بدون کمترین عنایتی به مصالح و منافع ملی، سودای آن دارند تا امسال به‌زعم خودشان سنگ‌تمام بگذارند و با آتش‌زدن پرچم‌های بزرگ‌تر و متعدد‌تر آمریکا تا آنجا که میسور است دشمنی و توهین به آمریکا را بیشتر از سال‌های قبل هم به نمایش بگذارند.»

این تحلیلگر مسایل سیاسی در ادامه نامه خود افزود: «از آنجا که این رفتار مغایر با سیاست‌های آشتی‌جویانه آن دولت است و از آنجا که کسر قابل‌توجهی از هم‌میهنانمان با این حرکات همراه نیستند اما مجالی و امکانی برای ابراز و نشان‌دادن مخالفتشان ندارند، جنابعالی هم به‌واسطه پاسداری از منافع ملی کشور و هم ادای احترام به همه ایرانیانی که با این رفتارها مخالف می باشند، رسما اعلام بفرمایید که اعضای دولت فخیمه در هیچ مراسمی به‌مناسبت ۱۳ آبان شرکت نخواهند کرد. به‌علاوه اعلام شود که هرگونه توهین به پرچم و شوونات ملی کشورها و ملت‌های دیگر از نظر آن دولت در همه جا محکوم است.»

زیباکلام پیش‌تر نیز در نامه اول خود، خواستار همه‌پرسی دربارهٔ رابطه با آمریکا و در نامه دوم، پیگیری وضعیت افغان‌های مقیم ایران را یادآور شده بود

منبع:روزنامه شرق


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.