محجبه شدن دو استاد دانشگاه کانادایی در اعتراض به منشور سکولاریسم

فروردین ۱۴۰۳

دو استاد دانشگاه غیر مسلمان در اعتراض به منشور سکولاریسم و ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی برای معلمان و کارکنان بخش دولتی، محجبه شدند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز،  «نورا جفری» استاد تاریخ دانشگاه کونکوردیا و «کاترین لو» استاد علوم سیاسی دانشگاه مک گیل، در اعتراض به منشور سکولاریسم و ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی برای معلمان و کارکنان بخش دولتی، محجبه شدند.

در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی CBC خانم کاترین لو اظهر داشت: من به مدت یک هفته در طول ماه سپتامبر با حجاب اسلامی در کلاس هاس درس شرکت می کردم، و سه بار در هفته به مدت ۹۰ دقیقه، کلاس های بحث دربارهٔ نماد های مذهبی، حجاب اسلامی و منشور سکولاریسم را در داخل دانشگاه برگزار کردم.

این استاد دانشگاه افزود: این کلاس ها با استقبال گسترده دانشجویان روبرو گشت. البته عده ای از دانشجویان معترض نیز این کلاس های بحث را محکوم و در مصاحبه ای با رادیو کانادا اعتراض خود را اعلام کردند.

خانم نورا جفری گفت: از زمان ارائه پیشنهاد ممنوعیت حجاب و نمادهای مذهبی در مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی تا به اکنون برای ابراز همبستگی و حمایت خود از بانوان مسلمان، با پوشش و حجاب اسلامی در کلاس های درس ظاهر می شوم.
 
وی در ادامه افزود: منشور سکولاریسم تنها عده ای از اقلیت جامعه که همان بانوان مسلمان می باشند را مورد هدف خود قرار داده، و سعی به انزوا کشاندن آنان را دارد. محجبه بودن انتخاب خودشان است، انتخابی ست که با رضایت قلبی گرفته اند، و والدین یا همسرانشان آنان را مجبور نکرده اند. اگر اشخاص بیشتری در این اعتراضات علیه منشور سکولاریسم  با ما همراه شوند، می توانیم تاثیر شگرفی بر این لایحه پیشنهادی بگذاریم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.