محدودیت مالی عامل تحت نظارت نبودن دامداری های سنتی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی:

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کشف یک گله دام مبتلا به سل در مازندران گفت: دامداری های سنتی به دلیل محدودیت منابع مالی ، تحت پوشش عملیات تست بیماری سل سازمان دامپزشکی قرار ندارند.

محسن مشکوه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: تنها برخی واحدهای صنعتی و پروانه دار تحت پوشش می باشند و به طور مرتب از انها تست سل گرفته می شود.
وی ادامه داد: البته ناظرین بهداشتی سازمان دامپزشکی در کشتارگاهها حضور دارند و اگر به موردی این چنینی برخورد کنند ان را به ما گزارش ممتاز به نقل از می‌کنند و ما باردیابی این دامداری ها، ان ها را تحت پوشش عملیات تست بیماری سل قرار می‌دهیم که در مورد دامداری مازندرانی نیز چنین اتفاقی رخ داد.
مشکوه با بیان این که دامهایی که نتیجه تست آنها مثبت باشد به کشتارگاه فرستاده می شوند افزود: گوشت این گاوها برای تولید فراورده های گوشتی حرارت دیده مثل سویس و کالباس و… در اختیار کارخانجات فراورده های خوراکی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به این که توصیه سازمان دامپزشکی این است که شیرخام باید در اختیار کارخانجات قرار بگیرد و فرایند پاستوریزاسیون را طی کند گفت: کسانی هم که شیر را خام خریداری می کنند حتما باید ان را بجوشانند تا از بروز بیماری در جامعه جلوگیری شود.
گفتنی است چند روز پیش خبرهای مبنی بر پیدا شدن یک گله دام مبتلا به سل در یکی از دام داری های سنتی مازنداران انتشار یافت که اداره کل دامپزشکی این استان خبر فوق را تائید و اعلام کرد تمام دامهای الوده این گله معدوم و باقی مانده گله پاک است.
لازم به ذکر است سل یا توبر کلوز یک بیماری واگیردار است و نوعی از این بیماری موسوم به سل گاوی میان انسان و چهار پایان مشترک است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی پیشرو در امر ترویج وآموزش زنان روستایی درکشور
عشایر سیستان و بلوچستان در باغ خانه ی هنرمندان ایران چادر زدند
آبی که به جای آبادانی، آوارگی آورد
توسعه صنایع بسته بندی محصولات خام دامی راهکاری برای ارتقای سلامت جامعه
دریاچه گتوند ۴۱ روستا را زیر آب و صدها روستایی را بیکار کرد


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.