محدودیت ارائه خدمات عمومی به بدهکاران سیستم بانکی لغو شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

محدودیت ارائه خدمات عمومی به بدهکاران سیستم بانکی لغو شد

عصر خودرو : وزیر صنعت، معدن و تجارت از لغو محدودیت ارائه خدمات عمومی به بدهکاران سیستم بانکی خبر داد.

به نقل از ایسنا، مهدی غضنفری در حاشیه مراسم امضای قرارداد تولید ۲۰ میلیون تن کنسانتره و گندله از سنگ‌آهن سنگان اظهار کرد: پیش از این ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مصوبه‌ای را در زمینه ایجاد محدودیت برای بدهکاران سیستم بانکی تنظیم کرده بود.

وی با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی دستگاه‌های دیگر در این زمینه درخواست خود را برای تعدیل این مصوبه ارسال کردند، خاطرنشان کرد: این مصوبه به‌گونه‌ای بود که بدهکاران سیستم بانکی عملیات گمرکی و ترخیص کالا را نیز نمی‌توانستند انجام دهند، بنابراین پس از درخواست ما این محدودیت لغو شده و مقرر شد این افراد بتوانند از خدمات عمومی این چنینی استفاده کنند.

غضنفری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص علت اقدامات اخیر دو خودروساز بزرگ در افزایش عرضه محصولات به بازار، اظهار کرد: ما در شب عید از دو خودروساز بزرگ خواستیم وظیفه تنظیم بازار محصولات خود را بر عهده گیرند، به‌گونه‌ای که قیمت‌ها کنترل شده و حاشیه بازار جمع‌آوری شود که احتمالا اقدامات اخیر خودروسازان نیز در این راستا صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص جلوگیری از فروش سنگ‌آهن صادراتی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان، اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه ایجاد هرگونه محدودیت و ممنوعیت در مسیر صادرات کالا رد شده است؛ به‌گونه‌ای که این برنامه از دولت می‌خواهد برای ایجاد محدودیت‌های این چنینی مصوبه شورای اقتصاد را اخذ کند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از خام فروشی برای سنگ‌آهن عوارض صادراتی وضع شده است. البته صادرکنندگان نیز معتقدند با ارز حاصل از صادرات خود می‌توانند خطوط تولید و ماشین‌آلات خارجی مورد نیاز را وارد کنند؛ بنابراین در این شرکت‌ها صادرات با هدف تامین ارز مورد نیاز واردات صورت می‌گیرد.

غضنفری همچنین در خصوص میزان بومی‌سازی کارخانه‌های فولاد کشور اظهار کرد: در حال حاضر بین ۶۰ تا ۸۵ درصد در صنایع تولید فولاد و سنگ‌آهن در تمام حوزه‌های طراحی، قطعه‌سازی، ماشین‌سازی، اجرا و بهره‌برداری خودکفا شده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص زمان خودکفایی در تولید فولاد، اظهار کرد: طرح‌های فولادی از گذشته اجرایشان آغاز شده است. امیدواریم برخی از آن‌ها در قالب طرح مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسند؛ به‌گونه‌ای که تولید از این طرح‌ها کمک بخواهد تا به خودکفایی و برابری تولید و مصرف کشور در این حوزه دست یابیم.

یکشنبه ۱۸ تیر   ۱۵:۲۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.