محدودیت در برقراری ارتباط یکی از اولین نشانه های عقب ماندگی ذهنی

محدودیت در مهارت برقراری ارتباط اغلب یکی از اولین نشانه های عقب ماندگی ذهنی است ،‌رشد شناختی افراد عقب مانده ذهنی اختلاف فاحشی با آنچه که در کودکان طبیعی دیده می شود ندارد، اگر چه کندتر است.

الهام صیحه ای، گفتار درمان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، افزود: عقب ماندگی ذهنی به محدودیت های قابل توجه در عملکرد فعالی بر می گردد و قبل از ۱۸ سالگی بروز می کند، محدودیت در مهارت برقراری ارتباط اغلب یکی از اولین نشانه های عقب ماندگی ذهنی است.

وی گفت: رشد شناختی افراد عقب مانده ذهنی، اختلاف فاحشی با آن چه که در کودکان طبیعی دیده می شود ، ندارد اگر چه کندتر از آن است .

صیحه ای تصریح کرد: محققان به تفاوت های شناختی نیز در این افراد پی بردند که نمی توان آن را در ابتدا به IQ پایین نسبت داد افراد عقب مانده ذهنی می توانند بر اساس سن عقلی به اندازه همتایان خود به تکالیف توجه کنند اما در هدایت توجهشان به مربوط ترین جنبه های موقعیت، بدون راهنمایی مشکل دارند.

وی ادامه داد: کودکان عقب مانده ذهنی تا سن عقلی ۱۰ سالگی، پیشرفتی کند و آهسته از کسب زبان را شبیه به آنچه که در رشد طبیعی مشاهده می شود دنبال می کنند. مهارت های برقراری ارتباط در بسیاری از کودکان عقب مانده ذهنی ناپخته تر از آن چیزی است که بر اساس سن عقلی غیر کلامی آنها انتظار می رود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.