محدود بودن طراحی برای مردان بهانه است

گردآوری شده به همت گروه فرهنگ خبرگزاری ممتازنیوز

یک طراح لباس مطرح کرد:

یک طراح لباس معتقد است؛ محدود بودن طراحی برای مردان بهانه است زیرا همانطور که گستره و تنوع لباس‌های زنانه به مرور پهنای بیشتری پیدا کرد لباس مردانه هم می‌تواند با تعدد طرح و رنگ و مدل از این تکرار نجات پیدا کند.

حمیده حدیدی طراح و تولیدکننده با سابقه کشورمان دربارهٔ عدم وجود طراحی مستقل برای مردان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: باید به روشنی و صراحت گفت با وجود این همه طراحی‌های متنوع و گوناگون برای بانوان هیچ ‌گونه طراحی و ایده پردازی برای آقایان وجود ندارد و همین لباس‌های رسمی فعلی‌مان هم مربوط به فرهنگ غربی‌ها است.

وی ادامه داد: این عدم وجود طراحی لباس مردانه را با هیچ بهانه‌ای نمی‌توان توجیح کرد مگر بی توجهی و عدم کار آمدی طراحان داخلی. البته از حق هم نباید گذشت و باید گفت بخشی از این دین هم به گردن تولیدکنندگان است. زیرا من خودم به شخصه طراحانی را می‌شناسم که طراحی لباس‌های مردانه خوبی در کارنامه کاری خود دارند اما هیچ تولیدکننده‌ای حاضر به تولید آن‌ها نشده و یا روشن‌تر بگویم هیچ تولیدکننده‌ای جرئت تولید آن‌ها را نداشته است.

وی افزود: محدود بودن طراحی برای مردان بهانه است زیرا همانطور که گستره و تنوع لباس‌های زنانه به مرور پهنای بیشتری پیدا کرد لباس مردانه هم می‌تواند با تعدد طرح و رنگ و مدل از این تکرار نجات پیدا کند. اما این ماجرا به زمان نیاز دارد و باید برای رسیدن به این هدف تلاش کرد. در ضمن توجه به فرهنگ و آداب و رسوم هر ملت برای طراحی لباس‌های مردانه لازم و ضروری است. همان چیزی که در لباس‌های زنانه هیچ گاه رعایت نشده و لباسی که زنان هالیوود استفاده می‌کنند در بازار‌های لباس شب تهران هم پیدا می‌شود.

این طراح در پایان تصریح کرد: اگر قرار باشد به حال طراحی لباس مردانه فکری بکنیم باید بدانیم که با جنبش‌های منفک از هم و جدا جدا کاری از پیش برده نمی‌شود و باید بنیادی مانند بنیاد ملی مد و لباس طراحان را گرد هم جمع کند و یک اتفاق گروهی شکل بگیرد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.