محراب قاسم خانی : نقش “فریبا” را از ابتدا برای همسرم نوشته بودم

۲۳ آبان ،

محراب قاسم خانی نویسنده سریال “دزد و پلیس” در خصوص طرح و ایده اولیه “دزد و پلیس” گفت: ایده اولیه کار از من بود و پرداختن به رابطه خانواده پلیس و دزد که کاملا با هم متضاد می باشند برایم جذابیت داشت.
وی ادامه داد: تغییراتی در طرح ایجاد شد که بخشی از آن را من به همراه پیمان قاسم خانی ایجاد کردیم و برخی از آن تغییرات از سوی صدا و سیما و نیروی انتظامی بود و عملا آن شکل خانواده دزد و پلیس و روابط عاشقانه بین دختر دزد و پسر پلیس را از ما گرفتند که به نظر من مشکل خاصی نبود و در صورت پرداخت به آن کار بامزه ای می‌شد.
قاسم خانی تصریح کرد: ما سه کاراکتر اصلی را با تغییر جزئی حفظ کردیم ولی یکسری شخصیت های دیگر را از دست دادیم.
وی اظهار داشت: این کار تقاضای من بود چرا که بعد از ۱۶ سال کار اپیزودی و کار در گروه نویسندگان بدلیل خستگی نیاز به تغییر داشتم.
قاسم خانی افزود: این طرح به عنوان طرح دردسرساز ۱۶۰ لوکیشن داشت و همچنین تاکنون در گروه خودمان آن را انجام نداده بودیم و هر چند دوستان ترجیح می‌دادند که کار آپارتمانی انجام دهیم و با پافشاری من نیز تهیه کننده و شبکه هم به دلیل علاقه به این طرح ما را بسیار حمایت کردند.
وی در خصوص مجموعه “دزد و پلیس” اظهار داشت: من به عنوان پیشرفت به این اثر نگاه نمی‌کنم ولی بدلیل نیاز به تغییر احتیاج داشتم مدت وقتی به دور از فضای کارهای پیشی ام باشم.
قاسم خانی در خصوص انتخاب بازیگران این مجموعه عنوان کرد: انتخاب بازیگران به نظر من، سعید آقاخانی و چگینی بود و در نهایت آن اتفاقی افتاد که من دوست داشتم نه اینکه من انتخاب کنم ولی بازیگران هر کدام از شخصیت هایی بودند که من از ابتدا برای ‌آنها می‌نوشتم و کاراکتر “فریبا” را از ابتدا برای شقایق دهقان نوشتم.
قاسم خانی ادامه داد: کار “دزد و پلیس” را نه صرفاً از لحاظ فیلم نامه بلکه از لحاظ تجربه جدید و همچنین کار با این گروه دوست داشتم.
وی در خصوص سعید آقاخانی بیان کرد: کار با آقاخانی برای من یک تجربه جدیدی بود و ژانر طنز با یک کارگردانی که تاکنون کار نکرده بودم این تجربه مهمی برایم بود.
قاسم خانی اظهار داشت: دزد و پلیس یک فضایی بود که من تجربه و آگاهی نداشتم و همچنین سعید و بازیگران خیلی به من و فیلم نامه کمک کردند.
وی خاطرنشان کرد: تهیه کننده با همه دردسرهای این کار پای آن ایستاد و دوست دارم یک بار دیگر شبیه آن را انجام دهم

سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.