محرم امسال شبکه سحر با “مختارنامه”، “روز واقعه” و “سفیر”

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و iبه نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، “انصارالحسین” عنوان برنامه ای است که سیمای اردو برای این ایام در نظر گرفته است. این برنامه در قالبی نمایشی و در ۳۷ قسمت ۱۰ دقیقه ای iبه معرفی اصحاب امام حسین (ع) می پردازد و از اول محرم از سیمای اردو پخش خواهد شد.
“قیام تا قیام” نیز برنامه دیگر سیمای اردو است که iبه تهیه کنندگی حسن سیف الهی در ۴۵ قسمت ۲۰ دقیقه ای تولید شده است. این برنامه گفت و گو محور با حضور کارشناس مذهبی iبه تحلیل درست وقایع پس از قیام عاشورا می پردازد. همچنین این سیما برنامه “سخنرانی مذهبی” را پیرامون تبیین قیام عاشورا در نظر گرفته است.
سیمای فرانسوی شبکه سحر نیز iبه مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است. “ویژه برنامه محرم” ارسالی از بیروت در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه ای پخش می گردد و در قالب گفت و گوی مجری با کارشناس با حضور جوانان مسلمان iبه بحث و بررسی فلسفه ماه محرم و قیام امام حسین (ع) خواهد پرداخت.
تعدادی “نماهنگ مداحی” نیز در این سیما برای این ایام تهیه شده است که از پنجم محرم iبه تناوب خلال برنامه ها پخش می شوند. همچنین در برنامه های زنده “از تهران” و “تاریخ اسلام” نیز گفت و گوهای کارشناسی با موضوع واقعه کربلا گنجانده خواهد شد.
“لهوف” عنوان برنامه ی دیگری است که از ابتدای ماه محرم از سیمای انگلیسی شبکه سحر پخش خواهد شد. این مجموعه iبه تهیه کنندگی محمد درگاهی در ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای iبه بررسی زندگی نامه سیدالشهداء (ع) از وقت خروج آن حضرت از شهر مدینه تا وقت شهادت ایشان اختصاص دارد. این برنامه حاوی دو بخش کارشناسی و زندگی نامه امام حسین (ع) است که در بخش اول آن موضوعاتی همچون شرح واقعه عاشورا، شخصیت امام حسین (ع)، تبیین اهداف آن حضرت، دلایل و اهداف نهضت عاشورا و معرفی اصحاب آن حضرت توسط کارشناس مسایل اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در بخش دوم نیز زندگی نامه امام حسین (ع) در قالب نریشن- تصویر روایت می گردد.
 همچنین انیمیشن “صحرای کربلا” در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه ای از دوم محرم، “ویژه محرم” ارسالی از دفتر بیروت در ۶ قسمت ۲۵ دقیقه ای از اول محرم و مجموعه “سخنرانی های مذهبی” ارسالی از دفتر لندن در ۱۰ قسمت ۱۵ دقیقه ای از دوم محرم، دیگر برنامه هایی می باشند که از سیمای انگلیسی پخش می شوند.
بینندگان سیمای انگلیسی شبکه سحر در ایام ماه محرم امسال بیننده سریال “مختارنامه” نیز خواهند بود که در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه ای زیرنویس شده و ۱۰ شب اول ماه محرم هر شب و پس از آن یکشنبه ها از این سیما پخش خواهد شد.
 تعدادی نماهنگ از مداحی های نزار قطری، و دیگر نماهنگ های مناسبتی با موضوع عاشورا و واقعه کربلا، دو ویژه برنامه “افق” iبه تهیه کنندگی حسین خروجی و ویژه برنامه “خانواده ” iبه تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی در روز عاشورا، سایر برنامه هایی است که سیمای انگلیسی برای ایام سوگواری اباعبدا… (ع) تدارک دیده است.
 سیمای کردی iبه مناسبت ایام ماه محرم، گزارش تفسیری ها و وله هایی با موضوع واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) تدارک دیده که در برنامه های زنده همچون “خانواده”، “ئاسو”، “سلام تهران” و “مسابقه قرآنی” پخش خواهد شد. سریال مختارنامه نیز با دوبله کردی، در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین از این سیما پخش خواهد شد. این سریال با مدیریت دوبلاژ محمد فریدونی و با حضور صداپیشگان حرفه ای کرد زبان، iبه کردی برگردانده شده و انتظار می رود نظر مخاطبان بسیاری از علاقه مندان فیلم و سریال های ایرانی در کردستان عراق را iبه خود جلب کند.
 سیمای آذری هم برنامه های “قیام تا قیام” iبه تهیه کنندگی حسن سیف الهی را در ۴۵ قسمت ۲۰ دقیقه ای و مجموعه تلویزیونی مختارنامه با دوبله آذری را برای ماه محرم تدارک دیده است.
 
پخش دو فیلم سینمایی “روز واقعه” و “سفیر” برنامه هایی است که شبکه سحر برای مخاطبان بوسنیایی زبان خود در این ایام در نظر گرفته است. همچنین برنامه زنده “دین و زندگی” این سیما که iبه تهیه کنندگی محمدرضا دلخوانی پنجشنبه ها پخش می گردد، در ماه محرم iبه موضوع ریشه یابی قیام عاشورا و ابعاد مختلف حماسه کربلا خواهد پرداخت./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.