محرومیتهای بی رحمانه مسلمانان در میانمار

محرومیتهای بی رحمانه مسلمانان در میانمار

روزنامه تودی زمان با انتشار گزارش “صندوق کمک های انسان دوستانه” (IHH) می نویسد : چندین دهه تبعیض موجب شده تا مسلمانان روهینگیا مردمانی بی سرزمین باشند .

در گزارش این مرکز آمده است : مسلمانان روهینگیا از جانب رهبران سوسیالیست میانمار و بودائیان افراطی  خارجی به شمار رفته و حق شهروندی آنها توسط دولت میانمار نادیده گرفته می شود .دولت میانمار دلیل این کار را اینطور بیان می کند که مسلمانان روهینگیا مهاجرانی غیرقانونی هستند که از بنگلادش به میانمار آمده اند.
بر اساس این گزارش، دولت میانمار به مسلمانان روهینگیا اجازه سفرنمی دهد و اگر آنها بخواهند از یک روستا به روستای دیگر بروند باید مبلغی را به عنوان مالیات به دولت بپردازند.به نوشته زمان در گزارش صندوق کمک های انسان دوستانه این موارد مورد تاکید قرار گرفته که تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا که بازداشت شده اند مورد شکنجه و حتی تجاوز قرار گرفته اند و تعیین دقیق هویت و تعداد این مسلمانان امری مشکل است.
در همین رابطه “سرکان نرگس” سخنگوی IHH به روزنانه زمان گفت : صندوق کمک های انسان دوستانه گزارش میانمار را با هدف متوجه ساختن جامعه بین المللی به وضعیت مسلمانان این کشور منتشر کرده است.نرگس که به صورت تلفنی با زمان گفتگو می کرد در ادامه افزود : مسلمانان میانمار سالهای زیادی است که مورد خشونت واقع شده اند. باید از رسانه ها تشکر کرد، چون جهان اکنون از وضعیت آنها آگاه شده است. فقط از طریق حمایت های عمومی و رسانه ها می توان راهی برای پایان دادن به این وضعیت پیدا کرد. درگیری ها در میانمار تبدیل به نسل کشی شده اند.
دور جدید خشونت علیه مسلمانان از ماه ژوئن و زمانی که ادعا شد یک زن بودائی بدست مسلمانان کشته شده آغاز شد و بر اساس این گزارش بیش از یک هزار مسلمان روهینگیایی از زمان آغاز خشونت ها کشته شده و ۹۰ هزار نفر دیگر نیز بی خانمان شده اند.
البته آمارهای متناقضی درباره تعداد مسلمانان کشته شده در استان “آراکان” محل خشونت های اخیر میانمار منتشر شده است. و یک گروه از سازمان ملل که تنها گروهی بوده که مجوز ورود به این استان را دریافت کرده اعلام کرد که شمار کشته شدگان نه آنقدر کم بوده که دولت میانمار اعلام می کند و نه آنقدر زیاد که فعالان حقوق بشر اعلام می کنند.
بر اساس این گزارش، اعلام وضعیت فوق العاده که به دنبال درگیری های اخیر مسلمانان و بودائیان در آراکان اعلام شده موجب بدتر شدن وضعیت زندگی برای مسلمانان شده است. و این در حالی است که مسلمانان روهینگیا اجازه تعمیر و نوسازی مساجد و یا مدارس خود را بدون مجوز دولت ندارند و هر کسی که اقدام به نوسازی این بناها کند زندانی می شود و از همین رو به مدت ۲۰ سال است که در این منطقه مسجد و یا مدرسه جدیدی ساخته نشده است.اگر مسلمانی در میانمار قصد دایر کردن فروشگاهی را داشته باشد باید با یک بودائی شریک شود. فرد بودائی در این شرکات هیچ سهمی را نمی پردازد اما از سود حاصل از این فروشگاه بهره مند می شود.
به نوشته تودی زمان، در گزارش IHH آمده است : خانواده های مسلمانان میانمار مجبور هستند تا در هر سال یک عکس خانوادگی را که شامل تمامی اعضای خانواده آنها باشد به دولت تحویل بدهند و در صورتی که نوزاد جدیدی در خانواده آنها متولد شده و یا یکی از اعضای خانواده آنها درگذشته باشد باید مبلغی را به عنوان مالیات به دولت بپردازند.از دیگر محدودیتهایی که دولت میانمار علیه مسلمانان اعمال می کند این است  که مسلمانان بدون کسب مجوز نمی توانند ازدواج کنند و برای گرفتن این مجوز هم باید مالیات بدهند. مورد دیگر آنکه مسلمانان نمی توانند در خانه های بتنی زندگی کنند و باید در کلبه هایی که متعلق به دولت است اقامت کنند و اگر این خانه ها تخریب شوند ساکنان آن زندانی می شوند.
بر اساس این گزارش، اگر مسلمانی در میانمار قصد دایر کردن فروشگاهی را داشته باشد باید با یک بودائی شریک شود. فرد بودائی در این شرکات هیچ سهمی را نمی پردازد اما از سود حاصل از این فروشگاه بهره مند می شود.بر همین اساس، مسلمانان میانمار نمی توانند از خدمات اجتماعی همچون خدمات بهداشتی بهره مند شوند و حق کار کردن در ادارت دولتی را نیز ندارند. در پایان این گزارش آمده است : مسلمانی که در میانمار مرتکب جرم شود اجازه دفاع از خود در دادگاه را نداشته و مستقیما به زندان می رود و در برخی موارد مسلمانان مجبور می شوند تا بدون دریافت دستمزد برای بودائیان و یا دولت کار کنند.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.