محرومیت از گذرنامه به سبب «اسم» طولانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دولت انگلیس برای یک شهروند این کشور به سبب طولانی بودن اسمش، گذرنامه صادر نکرد.

خبراقتصادی:به گزارش ایسنا، یک مرد انگلیسی که نام خود را به «کینگ آو اینک‌لند کینگ بادی آرت دی اکستریم اینک» تغییر داده به سبب طولانی بودن نامش از دریافت گذرنامه محروم ماند.

این شهروند ۳۴ ساله انگلیسی اهل بیرمنگام که به اختصار «بادی آرت» نامیده می‌شود، گفت: من نام خود را در سال ۲۰۰۹ میلادی به صورت قانونی تغییر دادم و این نام در گواهینامه رانندگی‌ام هم ثبت شده اما اداره گذرنامه از درج این نام در گذرنامه‌ام اجتناب می‌کند.

وی گفت: این اقدام نقض حقوق شهروندی است. من می‌خواهم اسم کاملم را در گذرنامه چاپ کنند نه بخشی از آن را چون این اسمی که آنها می‌خواهند ثبت کنند اسم من نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، یک سخنگوی اداره گذرنامه انگلیس با اعلام اینکه در این مورد خاص نمی‌تواند اظهار نظر کند به سیاست‌های کلی اداره گذرنامه دربارهٔ «اسامی طولانی» اشاره کرد و گفت: در صورتی که متقاضیان اسامی خود را به اسم یا مجموعه اسامی یا عبارات غیرمعمول تغییر دهند این اسم طولانی به عنوان یک اسم خاص شناخته نشده و در عوض جزئیات بیشتر اسامی در صفحه توضیحات گذرنامه گنجانده می‌شوند.

با این حال «بادی آرت» تاکید کرد که نسبت به این تصمیم اداره گذرنامه اقامه دعوی کرده و با کمک یکی از آشنایان خود در پارلمان انگلیس آن را پیگیری خواهد کرد. 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.