محرومیت سیاستمداران پاکستانی با مدارک دانشگاهی جعلی از انتخابات

۲۰فروردین۱۳،

scholarships.jpg

دادگاه عالی پاکستان از دادگاه‌های بدوی و کمیسیون انتخابات این کشور درخواست کرد تا در مورد بعضی از سیاستمداران این کشور که در انتخابات سال ۲۰۰۸ میلادی با مدارک دانشگاهی جعلی شرکت کرده بودند، اقدامات سختگیرانه‌ای اعمال کنند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متخلفان باید ضمن محکومیت، همچنین از شرکت در انتخابات پیش‌رو که در ۱۱ ماه مه سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، منع شوند.

دیوان عالی پاکستان از تمامی سازمان‌های مجری قانون خواست نسبت به تکمیل شکایت علیه اعضای پارلمان دارای مدارک دانشگاهی جعلی، مطابق با قانون کیفری این کشور اقدام کنند.

همچنین از کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) خواست با این اشخاص مطابق با قانون اساسی این کشور و مفاد قانون نمایندگی که مشارکت اشخاص متقلب و حقه‌باز را در انتخابات منع می‌کند، برخورد جدی کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، در انتخابات سال ۲۰۰۸ میلادی داشتن مدرک دانشگاهی یکی از شرایط اصلی شرکت در انتخابات بود که در سال ۲۰۱۰ میلادی دیوان عالی پاکستان به کمسیون انتخابات این کشور دستور داد، نسبت به اعضای پارلمان که مدارک دانشگاهی آنها جعلی بوده است، اقدام قانونی انجام دهد.

یکی از اعضای کمیسیون انتخابات پاکستان که نخواست نامش فاش شود، گفت: ما تمام اعضای سابق پارلمان این کشور را که به سبب استفاده از مدارک دانشگاهی جعلی از سوی دادگاه محکوم شده‌اند، از شرکت در انتخابات سال جاری منع خواهیم کرد.

دبیر کمیسیون انتخابات پاکستان به دیوان عالی این کشور اطمینان خاطر داد که صحت مدارک دانشگاهی کلیه کاندیداهای پذیرفته شده در انتخابات از طریق وزارت علوم این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است، در روز چهارشنبه قبل وزارت علوم پاکستان کمیته‌ای اختصاصی را جهت سرعت بخشیدن به فرآیند بررسی صحت مدارک دانشگاهی کاندیداها تشکیل داد که این کمیته مرتبط با کمیسیون انتخابات پاکستان و تحت نظارت دیوان عالی این کشور به فعالیت می‌پردازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.