محسنی‌اژه‌ای: پرونده جواد لاریجانی در مرحله رسیدگی است/ مخلان ارزی به دادگاه نرفته‌اند

۲۲ آبان ،

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در رسیدگی قاطع به پرونده‌ها و اینکه نسبت‌های فامیلی در رسیدگی به پرونده‌ها نادیده گرفته می‌شود، درباره آخرین وضعیت پرونده محمدجواد لاریجانی، گفت: خبر تازه‌ای ندارم این پرونده در مرحله رسیدگی است در واقع اختلافی است که با مسائل زمین شهری به وجود آمده با کسانی که مجوز می‌دهند مبنی بر اینکه آیا این اشخاص حق داشته‌اند مجوز بدهند یا خیر و آیا از مجوزی که داده شده عدول کرده‌اند یا خیر که درباره آخرین وضعیت این پرونده بنده اطلاعی ندارم و این پرونده در مرحله رسیدگی است.

به گزارش تفسیری خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه اخلال‌گران ارزی پرونده‌شان به کجا رسید و چند نفر از این اشخاص دستگیر شدند، گفت: پرونده دارد آماده می‌شود، امیدوار هستیم تعدادی محاکمه شوند ولی هنوز به دادگاه نرفته است و حدود ۴۷ نفر اشخاص بازداشت شده‌اند ولی هنوز به دادگاه نرفته است.

خبرنگار دیگری در ادامه سوال پیشی از دادستان کل کشور پرسید که میزان دلارهای اخلال‌گران ارز چقدر بوده است؟ که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: بنده مطلع نیستم ولی میزان آن در گردش بوده است.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که در حدود چهارده ماه پیش درویش گنابادی به همراه سه وکیل دستگیر شده‌اند که هنوز دادگاه این اشخاص تشکیل نشده است اگر امکان دارد در این باره توضیح دهید که سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: ما هیچ کس را به عنوان درویش دستگیر نمی‌کنیم. اگر فردی بهایی است به عنوان بهایی بودنش دستگیر نمی‌شود بلکه ممکن است یک درویش یا بهایی جرمی را مرتکب شده باشد که به لحاظ آن جرم دستگیر می‌شود و بنده نمی‌دانم دادگاه این اشخاص تشکیل شده است یا خیر.

سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده فاضل خداداد و اینکه آیا اتهام وی مالی بوده یا خیر؟ گفت: اگر دادگاه علنی بود پاسخ شما هم داده می‌شد و اتهام مالی و اختلاس بوده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا در میان اخلال‌گران ارزی مدیران شهرداری نیز دستگیر شده‌اند؟ اظهار کرد: من از این موضوع خبر ندارم و نمی‌دانم کارمند شهرداری یا کسی که منصوب در شهرداری بوده دستگیر شده است و همان‌طور که گفتم اشخاصی که جزو اخلال‌گران ارز دستگیر شده‌اند ۴۷ نفرند که اسامی آنها را و اینکه آیا مدیر شهرداری هم در این اشخاص بوده را نمی‌دانم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اینکه آیا مدیر سازمان امدادی و خدماتی از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب انفصال از خدمت شده است و آیا حکمش صادر شده یا خیر؟ گفت: اگر حکمی قطعی نشده آن را نگویید، من نمی‌توانم جواب بدهم.

ادامه دارد…


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.