محسن رضایی: ایران اسلامی نیازمند اقتصاد مقاومتی است

‘محسن رضایی’عصر چهارشنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا درکرج افزود: امروز دشمنان درصدد هستند تا با محاصره اقتصادی وقطع مبادلات داخلی و خارجی ایران، مسیر دستیبابی به بازارهای بین المللی برای ما دشوار شود.

وی اظهارداشت: دشمنان با به هم ریختن اقتصاد وفشار به مردم ایران به دنبال فرو ریختن دیوار مقاومت مردم کشورمان در برابر استکبارجهانی هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: برای ازبین بردن این تحریم ها ساختار دولتی نمی تواند جوابگو باشد وما نیازمند مردمی کردن اقتصادهستیم.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید توانمندی مردم را باور کنیم و باحضور مردم دراداره اقتصاد کشور تحریم ها را بی اثر کنیم.

به گفته وی ،اکنون شکاف بین دانشگاه وصنعت در کشور وجود دارد و در این شرایط نیازمند قرارگرفتن علم وعمل برای شکوفایی وتوسعه اقتصادی کشور در کنارهم هستیم.

رضایی با اشاره به فعالیت ۹۰۰ مرکز آموزشی، ۵/۳ میلیون دانشجو و یکصد هزار استاد ومربی در کشور گفت: با سرازیر شدن اندیشه ونوآوری در دشت صنعت ، کشاورزی و زندگی مردم و پیوند علم وعمل معجزه اقتصادی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: مسوولان قوای سه گانه باید در این شرایط حساس بیشتر و بهتر از گذشته مشکلات را مدیریت کنند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت : دشمنان براساس برنامه ریزی و تحلیل های خاص، تحریم ها را علیه کشور ما ایجاد کرده اند وما باید با یک تجزیه وتحلیل مناسب نقشه های آنها را به هم ریزیم.

وی تاکید کرد: باید با توکل برخدا وبه کار گرفتن استعدادهای جوانان کشور به رشد و شکوفایی اقتصادی برسیم وبار دیگر از این آزمایش نیز سربلند بیرون بیاییم.

درپایان نیز دبیر مجمع نشحیص مصلحت نظام به پرسش های دانشجویان جواب داد.ک/۳

۷۴۱۱/ ۶۹۱/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۴۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.