محسن چاوشی با بهروز صفاریان همکاری میکند

۲۵م آذر ،

جدید‌ترین آلبوم «محسن چاوشی» در آخرین مراحل تولید و اخذ مجوز قرار دارد و این خواننده این بار با تجربه‌ای تازه قرار است وارد بازار موسیقی کشور شود. «من خود آن سیزده‌ام» عنوان تازه‌ترین آلبومی ست که این خواننده در آستانه انتشار یافتن دارد و مدت هاست که خبرها و شایعات مختلف دربارهٔ آن، در شبکه‌های اجتماعی و پایگاه اینترنتی‌های خبری دست به دست می‌چرخد. برای خبردار شدن از اینکه آلبوم چاوشی در حال حاضر در کدام مرحله تولید و توزیع قرار دارد و او بعد این اثر، کارهای آلبوم بعدی‌اش را تا چه حدی پیش برده، دقایقی کوتاه را با او همکلام شدیم که بخش‌هایی از این صحبت‌ها را می‌خوانید: ‌

طرح جلد

یکی از ماجراهای کشدار آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» بحث طرح روی جلد این اثر بود که بار‌ها انتشار یافتن آن را عقب انداخته است. بعضی اختلاف نظر‌ها بین چاوشی و تهیه کننده این آلبوم سبب شد انتشار یافتن این آلبوم همین طور عقب بیفتد ولی ظاهرا این ماجرا ختم به خیر شده و چاوشی بالاخره با یک طرح جلد خوب توانسته همه این داستان‌ها را خاتمه ببخشد: «آلبوم به احتمال بسیار بعد از اتمام ماه صفر در بازار موسیقی منتشر خواهد شد و بالاخره طرح جلد آلبوم هم نهایی شد و اتفاقا به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم. عکسهای بسیاری برای این طرح جلد انداخته‌ام و در حال کار روی جزئیات آن هستیم.»

جزئیات بیشتر

تقریبا همه جزئیات آلبوم چاوشی در ماه‌های قبل در رسانه‌ها انتشار یافته ولی او از جزئیات بیشتر اثرش گفت: ‌ «اشعار کلاسیک شعرا و مفاخر ادبیات ایران از جمله مولانا، وحشی بافقی، شهریار، خیام و باباطاهر در این آلبوم استفاده شده و داستان این انتخاب‌ها را هنوز جایی عنوان نکرده‌ام. ماجرا از این قرار بود که قبل از اینکه پیشنهاد این اثر به من بشود یک کار در این فضا‌ها داشتم. بعضی دوستان آن را شنیدند و از آن‌ها استقبال کردند و همین سبب شد انرژی من برای کار کردن در این فضا‌ها بیشتر شود. هرچند آن اوایل بسیار امیدی به استقبال از طرف مخاطبان از این فضا‌ها نداشتم ولی به مرور و بعد از پیگیری بیشتر مفهومی این قبیل آثار به این نتیجه رسیدم که قطعا مخاطب موسیقی هم می‌تواند با این اشعار فاخر و کلاسیک ارتباط عمیقی برقرار کند و به مرور این حس‌ام بیشتر و بیشتر شد و حالا به اطمینان خاطر عجیب و غریبی رسیده‌ام. با انتشار یافتن آلبوم بهتر و بیشتر می‌شود، دربارهٔ این ماجرا صحبت کرد. شاید باورتان نشود ولی این روز‌ها که در مراحل نهایی میکس آثار این آلبوم‌ام، به قدری درگیر اشعار مفاخر ادبیات ایران‌ام، که دیگر نمی‌توانم در این برهه با آثار روز بازار ارتباط برقرار کنم. قصد بی‌احترامی به کسی را ندارم و فقط حال و روز این روز‌هایم را گفتم. شاید بعد از انتشار یافتن این آلبوم دوباره به شرایط قبل برگشتم. امیدوارم مخاطبان‌ام از عقب افتادن تاریخ انتشار یافتن آلبوم دلخور نشوند. قول می‌دهم که با دستی پر سراغشان بیایم.»

فقط بهروز صفاریان!

چاوشی در انتهای صحبت‌هایش نیز دربارهٔ آلبوم بعدی‌اش گفت: «آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» مال چند سال پیش است. من کارهای آلبوم تازهم را آغاز کرده‌ام و حتی نصف آن را نیز به اتمام رسانده‌ام. خبر داغی که برای مخاطبانم دارم این است که در آلبوم تازه همه فعالیت‌ها و نظارت‌های کلی بر عهده «بهروز صفاریان» است. او دو قطعه را در آلبوم تنظیم کرده و وظیفه نظارت کلی بر کلیت آلبوم را هم بر عهده دارد. من در همه این سال‌ها وقتی در کار‌هایم به مشکلی بر می‌خوردم، فقط از بهروز صفاریان کمک می‌گرفتم. دوستی عمیقی بین ما بود ولی مشغله‌های کاری سبب شده بود هرگز با هم همکاری نزدیکی نداشته باشیم. ولی این بار تصمیم گرفته‌ام که آلبوم بعدی را که تابستان سال بعد در بازار موسیقی کشور منتشر می‌شود، با کمک و همیاری بهروز صفاریان وارد بازار کنم. «فرشاد حسامی» هم علاوه بر تنظیم دو قطعه، میکس و مسترینگ آلبوم بعدی را هم بر عهده دارد. ولی‌‌ همان طور که گفتم، کلیه موارد آلبوم در ‌‌نهایت زیر نظر بهروز صفاریان است و او کلیت آلبوم را مدیریت خواهد کرد».

گفتنی ست پیگیری‌های خبرنگار ما از آلبوم تازه این خواننده به اینجا ختم شد که ظاهرا بعضی ترانه‌های این آلبوم را «روزبه بمانی» سروده است.

منبع: موسیقی ما


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.