محققان آمریکایی فواید بیشمار روزه را کشف کردند

محققان آمریکایی فواید بیشمار روزه را کشف کردند

محققان آمریکایی در تحقیقات تازه خود فواید بیشمار روزه گرفتن برای سلامت انسان و تاثیر پیشگیرانه و درمانی آن در بسیاری از بیماریها را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از مجله “Pham – Octoal” فرانسه، گروهی از محققان آمریکایی و ایتالیایی تحقیقاتی را در زمینه چگونگی استفاده از روزه برای درمان برخی از بیماریها مثل بیماریهای مغزی نظیر آلزایمر و پارکینسون را انجام داد.

این تحقیقات نشان داد: روزه گرفتن به مدت ۲ روز باعث کاهش کالری‌ها می‌شود که این امر به افزایش مقدار سلولهای عصبی منجر می‌شود که اعصاب را فعال می‌سازد.

در این تحقیقات آمده است: روزه گرفتن به مدت ۱۰ روز پیاپی همراه با دنبال کردن یک رژیم غذایی مبتنی بر سبزی به بیماران دچار التهاب مفاصل در کاهش میزان درد ناشی از آن کمک می‌کند و همین وضعیت درباره بیماریهای مربوط به قلب نیز صدق می کند.

بر اساس این تحقیقات، روزه گرفتن به مدت ۱۲ روز نیز فواید خودش را در بیماران دارای فشار خون بالا نشان می‌دهد.

در بخش دیگری از این تحقیقات آمده است: روزه گرفتن به مدت یک ماه کامل خطرات بیماری دیابت را به میزان ۴۰ درصد کاهش می‌دهد زیرا بدن به جای گلوکز، کلسترول ترشح می‌کند که از چربیها به عنوان منبع انرژی استفاه می‌کند و این وضعیت سلولهای چربی در بدن را کاهش می‌دهد.

بر اساس این تحقیقات، روزه گرفتن همچنین از برخی از بیماریها پیگیری می‌کند و نقش درمانی آن در سرطانهای پوست، سینه و مغز به همان اندازه شیمی درمانی است و گرفتن روزه به مدت ۵ روز به کاهش رشد تومورهای سرطانی کمک می‌‌کند.

محققان ژاپنی نیز تحقیقاتی را روی ۳۸۰ بیمار دچار برخی از بیماریهای روانی مثل افسردگی و فروپاشی عصبی انجام دادند و یک برنامه روزه گرفتن به مدت ۱۱۰ روز را برای آنها اجرا کنند که باعث شد آنها به میزان ۸۷ درصد از این علائم رهایی یابند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.