محققان ایرانی سامانه کنترل قلب از راه دور ساختند

۰۲م آذر ،

محققان ایرانی سامانه کنترل قلب از راه دور ساختند

محققان ایرانی سامانه کنترل قلب از راه دور ساختند

 محققان دانشکده علوم فنون دانشگاه تهران سامانه پایش سیگنال قلب بیماران از راه دوررا ساختند . استفاده از این سامانه برای بیماران دچار عارضه قلبی بسیار مفید است و سبب کاهش هزینه های بستری بیماران در بیمارستان می گردد.

به گزارش راسخون، دکتر ˈحسین بوبرشادˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این سامانه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که بخش عمده آن در منزل بیمار مستقر می گردد . این سامانه شامل یک دستگاه بی سیم است که به قلب بیماران متصل می گردد.

وی افزود: بیشترین کاربرد این سامانه در حالتی است که بیمار عمل جراحی را پشت سر گذاشته و دوره نقاهت را سپری می کند.استفاده از این سامانه مستلزم صرف هزینه های بسیار نیست و بیمار در فضای منزل قادر است تا آزادی حرکت داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشکده علوم فنون دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این سامانه با نمونه برداری های لازم اطلاعات مهم را به سیستم ˈاکسس پوینت ˈ داخل منزل ارسال و سپس از طریق اینترنت و یا اینترانت ( و روش های دیگر موجود) این اطلاعات به مرکز داده داخل مرکز درمانی ارسال می گردد و با این کار سیگنال قلب به صورت زنده در این مراکز مانیتور می گردد.

بوبرشاد گفت: نرم افزار این سامانه شامل داده های مربوط به بیمار، سروری که اطلاعات را دریافت می کند و بخش مانتیورسیگنال قلب بیماراست .

وی افزود: همچنین دستگاه دارای حسگری است که در صورت منظم نبودن سیگنال های قلب بیماران ، اخطار لازم را به پزشک ارایه می کند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم فنون دانشگاه تهران اظهار داشت: خود برنامه به صورت همزمان قادر است بعضی از مشکلات آنی قلبی را از طریق پردازش سیگنال ها تشخیص دهد.

بوبرشاد افزود: این سامانه در داخل بیمارستان ها نیز قابل استفاده است و در این صورت آرشیوی از داده های قلب بیمار در دسترس خواهد بود تا از روش های داده کاوی بتوان وضعیت بیمار را بررسی کرد .

وی خاطرنشان کرد : این پروژه یکی از مباحث روز درزمینه سلامت الکترونیک است . این سامانه در صورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات با موفقیت قابل اجراست. این سامانه هم اکنون در بیمارستان های رضوی اجرایی شده است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.