محققان: تایپ پیامک حین راه رفتن تعادل انسان را بهم می‌زند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مطالعه تازه توسط محققان دانشگاه کوئینزلند نشان داد که تایپ پیامک حین راه رفتن نه تنها حالت استقرار بدن را تغییر می‌دهد، بلکه سبب بهم خوردن تعادل فرد می‌شود و بعضی مواقع خطراتی شبیه جراحت را نیز به وجود می‌آورد.

به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مطالعه توسط "سیوبان اسکابران"(Siobhan Schabrun) انجام شد و کارشناسان طی آن تغییرات حرکتی انسان حین راه رفتن و تایپ کردن را روی ۲۶ کاربر سالم بررسی کردند نتایج به دست آمده را با شرایطی که کاربر در حالت عادی راه می‌رود مورد مقایسه قرار دادند.
 
تلفن همراه از جمله دستگاه‌های محسوب می‌شود که به شما امکان می‌دهد به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته با اطرافیان خود در ارتباط باشید و در بعضی شرایط ترجیح می‌دهید بدون اتلاف یک ثانیه وقت، جواب مخاطبان را بدهید. با این وجود باید گفت تنها تعداد کمی از بررسی‌ها در مورد میزان اثرگذاری پیام روی زندگی شخصی اشخاص انجام شده است.
 
در مطالعه حاضر هر یک از اشخاص موظف بودند در یک فضای کامل مسطح و صاف ۸٫۵ متر راه بروند. در طول این آزمایش هر یک از اشخاص سه وظیفه برعهده داشتند. در مرحله اول آن‌ها می‌بایست بدون استفاده از تلفن همراه راه می‌رفتند، در مرحله دوم حین خواندن پیامک به راه رفتن ادامه می‌دادند و در مرحله پایانی هم باید در طول راه رفتن پیامک تایپ می‌کردند.
 
کارشناسان دریافتند، زمانی که اشخاص فقط به راه رفتن توجه دارند و در طول انجام این کار سراغ خواندن یا نوشتن پیامک نمی‌روند، راه رفتن خود را اصلاح می‌کنند.
 
در مقابل، خواندن یا نوشتن پیامک حین راه ‌رفتن سبب می‌شود تعادل اشخاص بهم بخورد و سیستم ذهنی آن‌ها در مسیریابی دچار مشکل شود.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.