محمدجان شکوری فردا از بیمارستان مرخص و به تاجیکستان بازمی‌گردد

علی‌اشرف مجتهد شبستری سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و از دوستان نزدیک استاد محمدجان شکوری که طی روزهای اخیر به طور مرتب از او در بیمارستان مهر تهران عیادت کرده است، درباره وضعیت جسمی این استاد تاجیک زبان و ادبیات فارسی به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه معالجات آقای شکوری پاسخ مثبت داده و حال عمومی او نسبت به روزی که به ایران منتقل شد، ۹۵ درصد بهبود یافته است.

وی با یادآوری حمله قلبی چند ماه پیش شکوری در جریان سفرش به لندن برای دیدار با پسرش، گفت: وی مدتی پیش دچار سکته قلبی شد و جالب آنکه مسئولان انگلیسی بیمارستانی که وی حدود ۱٫۵ ماه آنجا بستری بود، به احترام دانش و جایگاه او در رشته زبان فارسی ۲۰۰، ۳۰۰ هزار پوند در هزینه‌های معالجه به او تخفیف دادند و قلبش هم کارکرد قبلی خود را بازیافت.

این فرد نزدیک به استاد شکوری اضافه کرد: استاد شکوری که مدتی است با سرطان پروستات از نوع بدخیم آن مبارزه می‌کند، بعد از اینکه به دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) برمی‌گردد، بیماری پروستات او عود می‌کند و برای معالجه به تهران منتقل می‌شود و در بیمارستان مهر تحت مداوا قرار می‌گیرد.

مجتهدی ادامه داد: استاد شکوری که با بیماری کلیه هم درگیر است، در این مدت دیالیز هم شده و در مجموع خوشبختانه وضعیت او رو به بهبودی دارد و دیروز هم با بیمارستان تسویه حساب کرده و فردا سه‌شنبه مرخص می‌شود و به احتمال زیاد به تاجیکستان برمی‌گردد.

محمدجان شکوری متولد سال ۱۹۲۶ میلادی (۱۳۰۵ شمسی) در شهر دوشنبه است. وی که دارای مدرک دکتری فیلولوژی است، از سال ۱۳۷۵ به عضویت پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی درآمده است. شکوری منشا خدمات زیادی به زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ تاجیکی بوده و تاکنون بیش از ۳۵ عنوان کتاب و بالغ بر ۴۰۰ مقاله منتشر کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.