محمدرضا اصلانی از ارتباط سینما و گردشگری می‌گوید

۲۷م آذر ،

پیوند ادبیات، سینما و گردشگری یکی از موضوعاتی است که با حضور محمدرضا اصلانی در همایش ملی گردشگری ادبی بررسی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استفاده از عناصر فرهنگی اعم از سینما  و ادبیات که مورد توجه مردم می باشند در عرصه گردشگری دنیا، نتایج خود را به اثبات رسانده است. اما این موضوع در ایران از جایگاه مناسب خود فاصله دارد. در نشستی با عنوان سینما، گردشگری و ادبیات «محمدرضا اصلانی» کارگردان؛ «ناصر کرمی» فعال گردشگری؛ «سیاوش صابری» مدیر کل پیشین بناها و محوطه‌های تاریخی و «مسیح شریف» کارشناس ارشد اقتصاد گردشگری تشکیل می‌شود، نقش سینما در برندینگ سفر و مقاصد گردشگری ادبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در این همایش که با حضور بعضی مسئولان، استادان دانشگاهی در رشته‌های ادبی و گردشگری و فعالان حوزه گردشگری برگزار می‌شود، موضوعات مختلفی طرح خواهد شد تا گامی باشد در جهت معرفی گردشگری ادبی به مردم و مسئولان و مهم‌تر از آن، اجرایی شدن این شاخه‌ی درآمدزا.
استقبال خوب و تنوع عناوین مقالات رسیده از سراسر کشور به دبیرخانه همایش یکی از مواردی است که ظرفیت گردشگری ادبی را در ایران نشان می‌دهد. از میان مقالات رسیده دو مقاله «استراتژی‌های توسعه پایگاه اینترنتی گردشگری حافظیه شیراز در جهت ارائه خدمات بازدیدکننده» و «بررسی نقش روان‎شناسی تبلیغات در گردشگری ادبی» به عنوان نمونه ارائه خواهد شد.
علاوه بر این همایش گردشگری ادبی با پروژه‌هایی همراه بوده که «معرفی مسیر گردشگری هفت پیکر» یکی از آثار گرانقدر کلاسیک فارسی متعلق به نظامی گنجوی بخشی از برنامه همایش را تشکیل می‌دهد.
پروژه دیگر که به آثار ادبی معاصر مربوط می‌شود، مسیر سفر رمان «کلیدر» نوشته محمود دولت‌آبادی است. این بخش که با نمایش مستند سفر همراه است به شکل برنامه جنبی روز سه‌شنبه ۲۸ آذر از ساعت ۱۲ تا ۱۴در محل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
تور گردشگری ادبی تهران که با مشارکت «انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران» و پایگاه اینترنتی فرهنگی «کافه‌تهرون» روز پنج‌شنبه ۷ دی، برگزار می‌شود، یکی دیگر از برنامه‌های جنبی همایش را تشکیل می‌دهد. این برنامه با تکه‌ای از نمایش «جعفرخان از فرنگ برگشته»، توضیحاتی دربارهٔ ملک‌الشعرای بهار از زبان دختر وی و ادای احترام به بزرگان فرهنگ و هنر این مرز و بوم همراه خواهد بود.  
گفتنی است؛ “نخستین همایش گردشگری ادبی” روز شنبه دوم دی ماه، از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در محل تالار ایوان شمس برگزار می‌شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.