محمدرضا تابش در گفتگو با آریا :هاشمی رفسنجانی نمی تواند رهبر اصلاح طلبان شود / خاتمی تمایلی برای کاندیداتوری ندارد


شرایط حاضر را برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری فراهم نمی بینم
* ائتلاف برای حمایت تشکیلاتی اصلاح طلبان از نامزد اصولگرا بعید است
* مجموعه اصلاح طلبان از ناطق نوری حمایت نمی کنند

خبرگزاری آریا-هاشمی رفسنجانی  نمی تواند رهبر اصلاح طلبان شود و نمی توان از ایشان هم انتظار داشت که یک اصلاح طلب تمام عیار  باشد .
محمدرضا تابش چهره شاخص اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آریا  می گوید:مشکل اصلاحات رهبری نیست بلکه مشکل این جریان این است که زمینه حضور اصلاح طلبان در عرصه سیاسی کشور فراهم نیست.
وی تاکید می کند:اصلاح طلبان برای رهبری خود مشکلی ندارند در واقع اگر حاکمیت شرایط را فراهم کند ، اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حضور خواهند داشت و بر سر لیدری نیز اتفاق نظر خواهند داشت.
نماینده مجلس نهم  درباره رهبری خاتمی و عبدالله نوری بر جریان اصلاحات می افزاید: باید دید کدام یک از گزینه های مطرح شده برای رهبری جریان اصلاحات از مقبولیت و محبوبیت مردمی بیشتری برخوردارند  لذا هر کس مقبولیت بیشتری داشت بهتر می تواند این جریان را رهبری کند .
وی با تاکید بر این مطلب که شرایط حاضر را برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری فراهم نمی بینم،ابراز عقیده کرد: در واقع باید شرایطی فراهم شود که شخصیت های اصلاح طلب بتوانند وارد فعالیت های انتخاباتی شوند همچنین شرایط برای فعالیت رسانه های اصلاح طلب نیز باید فراهم شود به طوری که در مظان اتهام قرار نگیرند و مطالب خود را بتوانند آزادانه مطرح کنند. زیرا تشکل های مردمی و صنفی این طیف نمی توانند فعالیت کنند و حتی هنرمندان اصلاح طلب نیز محدویت هایی برای فعالیت دارند در واقع باید شرایطی فراهم شود که اصلاح طلبان پس از برگزاری میتینگ های انتخاباتی  از امنیت برخوردار باشند و پس از جلساتشان انگ نخورند و تهدید نشوند.

هاشمی رفسنجانی یک اصلاح طلب تمام عیار نیست

تابش درباره  نزدیکی هاشمی رفسنجانی با اصلاح طلبان خاطرنشان می کند:هاشمی رفسنجانی شخصی تاثیر گذار و موثر در طول انقلاب اسلامی بوده است و در بین گارگزاران و مردم از موقعیت خوبی برخوردار است البته درست است که اخیرا مواضع ایشان به مواضع اصلاح طلبان نزدیک بوده است اما اینگونه نیست که ایشان رهبر اصلاح طلبان شود در واقع شخصیت ایشان محترم است  و حضور ایشان می تواند در صحنه سیاسی کشور بسیار کارساز باشد، البته به شرط اینکه محدویت هایی که برای هاشمی نیز وجود دارد برداشته شود اما همانطور که اشاره کردم آقای هاشمی رفسنجانی  نمی تواند رهبراصلاح طلبان شود و نمی توان از ایشان هم انتظار داشت که یک اصلاح طلب تمام عیار  باشد .

مجموعه اصلاح طلبان از ناطق نوری حمایت نمی کنند
این نماینده اصلاح طلب  درباره ائتلاف میان اصلاح طلبان  و اصولگرایان اظهار می دارد:مشی اصلاح طلبان به عنوان یک جبهه سیاسی این نیست که با طیف اصولگرایان ائتلاف کند زیرا هر حزب مرامنامه و اساسنامه ای دارد که در جهت تحقق برنامه های خویش تلاش می کند لذا ائتلاف برای حمایت تشکیلاتی اصلاح طلبان از نامزد اصولگرا را بعید می دانم.
وی با تاکید بر این مطلب که اصلاح طلبان می توانند به صورت فردی از یک نامزد اصولگرا حمایت کنند ،می افزاید:اما اینکه اصلاح طلبان بخواهند به صورت تشکیلاتی از نامزدهای اصولگرا مثل ناطق نوری حمایت کنند با تمام احترامی که برای ایشان قائل هستم اینگونه نخواهد بود که مجموعه اصلاح طلبان و تشکیلات این طیف از ناطق نوری حمایت کنند .
تابش درباره احتمال کاندیداتوری خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز تصریح می کند:خاتمی در بین نیروهای ارزشی و روشنفکر  بیش از دیگران مقبولیت و محبوبیت دارد در واقع با توجه به محبوبیت مردمی که ایشان دارند در صورت کاندیداتوری موفق خواهند بود  اما بعید می دانم شخص آقای خاتمی تمایلی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری یازدهم  داشته باشد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.